[Gelistirici] [RFC] Ortak kaynak kullanan paketler

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
24 Eki 2008 Cum 21:53:47 EEST

24 Eki 2008 Cum tarihinde, Gürer Özen şunları yazmıştı:
> Bu çok daha hacky değil mi? Benzer içerikli pspec bulunması depo için çok
> bir sorun değil. Öte yandan merge kolaylıkla kafa karıştıracak ve paket
> bütünlüğünü bozabilecek bir ifade.

Merge yerine başka bir ifade de bulunabilir tabi.

poppler - poppler-bindings
python - python-std-extensions

gibi paketlerde aynı yamalar, aynı actions.py vs. iki ayrı source pakette
tutuluyor. Bunun sorun olmayacağından mı bahsediyorsun yoksa "sadece
pspec.xml benzer olsun ama ayrı bir taga gerek yok" mu diyorsun?

> Mesela dependlerde eklemek değil override etmek istersen ne olacak.

Böyle bir gereksinim gördüğüm kadarıyla yok. Dependler haricindekiler için
override edilir diye düşünmüştüm zaten. Dependlerin tümünün tekrar yazılması
da düşünülebilir gerekiyorsa.

> Oraya versionFrom yazarsan, biri de ana pakete release eklerse ne olacak.

Aslında örnekte version= ya da release= kullansam daha doğru olurdu. Burada
amaçladığım, ana pakette önemli bir değişiklik yapılıp diğer paketin
unutulması söz konusu olduğunda buildfarm'ın durumu farkedebilmesi.

> Bu dosyayı pisi build http:// ile derliyorsam ana cmake pspec'ini pisi
> nereden bulacak.

Evet, böyle bir sorun var. Farm açısından sorun olmaz; ama build edecek
kullanıcıları kaynak depo kullanmaya zorlamış oluyoruz.

> History kısmı vb nasıl davranacak.

Bununla ilgili nasıl bir sorun olabilir ki?

> İçiçe merge'lere ne yapacağız. Bir dolu soru var.

Bunu circular deplerde olduğu gibi depo geliştiricilerinin dikkat etmesi
gereken bir konu olarak görüyorum.