[Gelistirici] Listeler ve geliştirici listesi dili

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
24 Eki 2008 Cum 20:11:27 EEST

On Thu, 23 Oct 2008 01:20:24 +0300
"Furkan Duman" <coderlord at gmail.com> wrote:
> Maalesef çoğu zaman cevap verilmiyor. Liste arşivlerinde yanıtsız
> kalan başlıklara bakabilirsin. Çekirdek ekibin soru sorduğunda yanıt
> alamaması gibi bir durum yoktur. Ofis içinde halledersiniz.

 Yoo var. Biryerlerde gizlice bir sürü şey konuşuluyor karar alınıyor
zannediliyor ama böyle bir durum yok. Elimizden geldiğince burada
konuşuyoruz.

  Ayrıca çekirdek ekip diye tanımlanan kişilerin bu listeye attığı
mesajlar da cevapsız kalıyor, ya da çok az cevap geliyor, bu konuda
çekirdek ekip / katkıcı gibi bir ayrım olduğuna kesinlikle inanmıyorum.

 Bu listenin yanlış bilmiyorsam 60 civarında üyesi var. Örneğin yakın
zamanda fontconfig paketi ile ilgili listeye mesaj yazmıştım. Pakette
bir sürü değişiklik yaptım ve bu yaptıklarım ile ilgili yorum, denenip
onaylanması, şu iyi oldu şu kötü oldu gibi bir geri bilgi bekledim.
Hatta derlemeye üşenen olursa diye de paketi iki farklı sürmünü de
derleyip bir yerlere koydum [1]. Bu kadar üyenin olduğu (çekirdek ekip
de katkıcılar da ) listeden sadece Fatih'ten bir yanıt geldi. Eee şimdi
iğneyi kime çuvaldızı kime batırıyoruz ?

 İster çekirdek ekipten bir geliştirici olsun, ister katkıcı ekipten
bir geliştirici olsun, herkesin ortak sorunu bu. Tamam herkesin her an
her konuya katılmasını beklemiyorum, vakti yoktur, bildiği ilgilendiği
bir alan değildir vs. ama bu sorun Pardus geliştiricileri olarak
(nerede çalışıyor / okuyor olursa olsun)  hepimizin ortak sorunu, bu
listeyi yeteri kadar aktif kullanmamamız.

 Bu konuda da aslında son zamanlarda biraz gelişme oldu, daha çok şeyi
konuşuyor ve tartışıyoruz, ama bu sorun hepimizin katılımı arttıkça
düzelecek.

[1] http://cekirdek.pardus.org.tr/~onur/fontconfig/