[Gelistirici] Listeler ve geliştirici listesi dili

Furkan Duman coderlord at gmail.com
23 Eki 2008 Per 01:20:24 EEST

23 Ekim 2008 Perşembe 00:22 tarihinde Ozan Çağlayan <ozancag at gmail.com> yazdı:
> Olasılıktan ziyade olan şeyden konuşuyoruz bence. Ben niye gidip
> ubuntu-devel'e, suse listesine üye oluyorsam, bir şekilde bizi duymuş,
> etmiş biri neler dönüyor diye gelip bakmak isteyebilir. Gidip
> pardus-devel'in şu anki haline üye olursa göreceği şey, haftada bir
> gelen "şu paketi derleyemedim hata veriyor 2008'de" iletileri olacaktır
> maalesef.

Pekala Ozan, geliştirici listesinde ne konuşuyoruz ki bunu İngilizce
olarak başka bir listeye yazmak istiyorsun? Biz bu listede bir takım
olamamışken, yabancıları bu takıma dahil olmaya nasıl ikna edeceksin?
Madem devel listesindeki mesaj azlığından şikayetçisin, neden oraya da
proje ile ilgili detayları İngilizce olarak aktarmadın? O listenin şu
an inaktif olması yine ingilizce bilen geliştiricilerin ayıbı değil
mi? Keşke ben de kendimi ifade edecek kadar İngilizce bilsem de oraya
da yazsam bunları.

> Bu tabii ki mümkün o yüzden zaten burayı kapatma fikri ilk aklıma
> gelendi ama diğer arkadaşların da dediği gibi burasının da devam etmesi
> daha mantıklı.

Katılıyorum.

> Biz şu halimizle biraz ülkedeki açık kaynak, dünyadaki sessiz açık
> kaynak topluluğu halindeyiz. İnanılmaz aktif bir açık kaynak topluluğu
> var etrafta. Herkes birbiriyle bir şeyler paylaşıyor, teknoloji alıyor
> veriyor. Bu sürece dahil olmamız lazım. Uzun yıllardır devam eden
> projenin hala tek hedefi ülkede bir açık kaynak topluluğu oluşturmak
> olmamalı. Pardus geliştiricisi olmak isteyen birine yeterli ve gerekli

Kesinlikle bu sürece dahil olmalıyız. Katılıyorum. Tek hedefimiz
Türkiye'deki topluluk diye birşey söylemedim zaten. 1. öncelik dedim.
Ama sen tutar da bu önceliği çöpe atarsan ben de birazcık karşı
çıkayım bırak da. :)

Burayı kapatmakla Türkçe konuşanları hiçe saymış, size ihtiyacımız
yok, İngilizce bilenler yeter bize demiş olursunuz. Katkı sağlamak
isteyen ama İngilizce bilmeyenlere de sanki
bilmesi gerekiyor gibi bir koşul koymuş olursunuz..

> her şeyi ingilizce olarak da aynı kalitede sunmamız lazım. İngilizce
> burada aslında farklı dağıtımların, teknoloji/kod/yama alışverişini
> transparan hale getiriyor.

Katılıyorum.

> Ben de bu listelerde artık bir şeyler yazalım diyorum işte :) O listeler
> bomboş duruyor.

Bence de İngilizce bilenler daha aktif olmalı o listelerde. Ancak
burada aktifliği sağlayamadıysak orayı nasıl kotaracağız? Benim aklıma
takılan bu.

> Yabancı uyruklu listeye bir şey yazınca daha çok yanıt alması da gayet
> normal, ülke sınırları dışında bir kullananımız var diye birazcık özel
> ilgi çekiyor belki. Ayrıca kabul etmek gerekir ki yabancı ülkelerde bu

Bu normal bir hareket değil bence.

> Yani burada alınacak, sıkılacak bir durum yok. Herkese cevap veriyoruz.
> Ama yazdığımız/sorduğumuz/çözdüğümüz şeylerin evrensel bir dil ile
> tartışılması dağıtım için oldukça faydalı olacaktır.

Maalesef çoğu zaman cevap verilmiyor. Liste arşivlerinde yanıtsız
kalan başlıklara bakabilirsin. Çekirdek ekibin soru sorduğunda yanıt
alamaması gibi bir durum yoktur. Ofis içinde halledersiniz. Bizlerin
tek iletişim kaynağı burası. Buraya azıcık daha özen gösterilsin
lütfen. İngilizcenizi yine yazın diğer listede. :)

Selamlar, sevgiler.

--
Furkan Duman