[Gelistirici] Listeler ve geliştirici listesi dili

İşbaran Akçayır isbaran at gmail.com
23 Eki 2008 Per 00:25:45 EEST

Furkan Duman wrote On 22-10-2008 23:42:

> Pardus projesinin başından beri bu düşünce hakim oldu. İsteyen, Pardus
> projesine destek verdi zaten. Bunun İngilizce ile ilgili olduğunu
> düşünmüyorum.

Burada dışarı derken dış dünyadan bahsediyoruz, Hangi ülkede olursa
olsun İngilizce dışında bir dille geliştirilen başka bir Linux dağıtımı
biliyor musunuz ? Türkiye'den de ne kadar katkıcı geldiğini yıllardır
görmüş olduk bence. Yetmediğinin de herkes çoktandır farkında. Katkı
verecek olan verir diye bir şey yok, ben niye gidip İtalyanca dağıtıma
katkı vereyim ya da nasıl vereyim ?
Ama Pardus yokken de herkes İngilizce geliştirilen bir dağıtıma katkı
veriyordu, dışarıdaki insanlar da ana sayfayı açıp sonra kaçıyorlar ve
haklılar. Bir yerlere involved olmak istiyorsanız ilk yapacağınız iş
mail listelerini takip etmektir. Şu durumda dışarıdan hiç kimse bu
projeye katılamıyor sırf Türkçe konuşulduğundan. Ve en çok konuşulan ve
önemli liste de geliştirici listesi olduğundan çoktan belki İngilizce'ye
geçilmeliydi.
İngilizce bilmeyen ama geliştirici listesini takip etmek isteyenlere
belki haftalık özet bir bülten geçilebilir. O bültenin listesinde
tartışılır vs. vs.