[Gelistirici] Gail paketinin durumu ve GTK2 güncellemesi

Ekin Meroğlu ekin at pardus.org.tr
24 Eki 2008 Cum 12:09:26 EEST

Merhaba;

Cuma 24 Ekim 2008 tarihinde, Gökmen Görgen şunları yazmıştı:
> Arkadaşlar merhaba,
> Aşağıdaki programları *gail* nedeniyle paketleyemiyorum:
>
> - exaile
> - listen
> - solfege
>
> Gail'in, GTK2'nin yeni sürümü depoya girmesi durumunda obsolete olacağını
> zannediyorum. Fakat yukarıda yazdığım üç paketin bağımlılıklarından
> birkaçı, kendilerinin bağımlılığı olarak gail'i yüklemeye çalışıyor ve
> bende de yeni sürüm gtk2 olduğu için gail yüklenemiyor.

Sizde nasıl "yeni sürüm gtk2" var ?

# pisi lr
pardus
   http://paketler.pardus.org.tr/pardus-2008-test/pisi-index.xml.bz2
# pisi lu
Yükseltilecek paket yok.
# pisi info gtk2
Yüklü paket:
Ad: gtk2, versiyon 2.12.11, sürüm 39, inşa 12

2008 deposunda gtk2'yi revert ettik, gail'i geri aldık, şu anda kullanıcılarda
yukarıdaki sürüm ve gail paketi var.

> Gail & GTK2 ile ilgili sorun ne zaman çözülecek?

Hangi sorun ? Benim görebildiğim kadarıyla  şu anda kararlı ve test
depolarında herhangi bir sorun yok.

> Neden bekliyoruz?

Neyi neden bekliyoruz ? Şu anda 2008 deposunda herşey olması gerektiği gibi,
kırık bir şey yok. Yeni gtk2 diye tabir ettiğiniz sürüm devel deposunda,
2008'e girmesi için bir önceliği yok, girdiği zaman çıkan sorunlara
getirilmiş bir çözüm yok.

Kısacası 2008 deposunun (dolaysıyla da sürüm bakım ekibinin) yapacağı birşey
yok.

> Yapılması gereken şey Gail'i obsolete edip GTK2'nin güncel sürümünü farm'e
> göndermek ve sonra da gail bağımlılığı bulunan gtkhtml*, libgnomecanvas
> gibi paketlerin bağımlılıklarını tekrar düzenleyip  onları da farm'e
> göndermek değil midir?

Bunu ön şartı,

- gtk2 güncellemesi yapmamış kullanıcıların yeni install ettiği yazılımların
kırılmadığından emin olmamız (bkz. libgnome tartışması.),
- yok yeni yazılımlar kırılıyorsa bu yazılımlar güncellenirken yeni gtk2'yi de
yanlarında getirmesinin sağlanması,
- gtk2 güncelleyen kullanıcıların güncellemeyi tercih etmedikleri yazılımların
kırılmadığından emin olmamız, kırılıyorlarsa bu paketlerin de gtk2 ile
birlikte güncellenmelerinin sağlanması (yani BreaksABI desteği.)

Bu şartların her biri sağlamadan yeni gtk2 kararlı depolara gir(e)meyecek.

> bende de yeni sürüm gtk2 olduğu için gail yüklenemiyor.
> listen ile müzik dinlemeyi özledim yahu?!

Burada benim anla(ya)madığım, şu anda 2008 deposundaki paketlerle bu
yazılımları derleyemiyor musunuz ? Derleyebiliyorsanız, zaten Pardus 2008
açısından bir sorunumuz yok.

Ama siz Pardus 2008 kullanıp üzerinde örneğin kendi derlediğiniz gtk2'yi
kullanacaksanız, dağıtım olarak biz buna nasıl bir çözüm bulabiliriz ? Bir
dağıtım olarak depomuzda belli bir özellik kümesini sabit tutup desteklemek
durumundayız, hem gtk 2.12 hem 2.14 sorunsuz desteklensin deme şansımız yok -
şu anda da Pardus 2008 ürünü tercihini 2.12'den yana kullanıyor, yukarıdaki
şartlar yerine gelir ve sorunsuz olduğundan emin olunursa bu sefer de
2.14'den yana kullanacak.
--
İyi Çalışmalar;
Ekin Meroglu <ekin_at_pardus.org.tr>

... did i listen to pop music because i was miserable, or was i miserable
because i listened to pop music?... - rob [nick hornby / hi fi]