[Gelistirici] Gail paketinin durumu ve GTK2 güncellemesi

Gökmen Görgen gkmngrgn at gmail.com
24 Eki 2008 Cum 14:40:13 EEST

Merhabalar,

2008/10/24 Ekin Meroğlu <ekin at pardus.org.tr>

> 2008 deposunda gtk2'yi revert ettik, gail'i geri aldık, şu anda
> kullanıcılarda
> yukarıdaki sürüm ve gail paketi var.

Bende nasıl yeni sürüm gtk2 var, şu sebeple. GDM ve PolicyKit-gnome
denemelerim için yeni sürüm gtk2 kullanıyorum. Bu konu dışı. Asıl konuyu
ilgilendiren mevzu, er ya da geç gtk2'nin yeni sürümü depoya girecek ve
gail'in de depodan çıkarılacak olması. Kaçınılmaz.

> Hangi sorun ? Benim görebildiğim kadarıyla  şu anda kararlı ve test
> depolarında herhangi bir sorun yok.

Şimdilik bir sorun yok. Asıl sorduğum şey, gtk2 güncellemesi ve beraberinde
gelecek olan gail'e bağımlı paketlerin bağımlılıklarının düzenlemesi ne
zaman başlanacak?

> Neyi neden bekliyoruz ? Şu anda 2008 deposunda herşey olması gerektiği
> gibi,
> kırık bir şey yok. Yeni gtk2 diye tabir ettiğiniz sürüm devel deposunda,
> 2008'e girmesi için bir önceliği yok, girdiği zaman çıkan sorunlara
> getirilmiş bir çözüm yok.

Burayı tam anlamadım, bir paketin güncellemesi geliyor; fakat önceliği yok
diye güncelleme yapmıyoruz?! Ya ben tam anlayamadım ya da gtk2 paketi,
transmission, exaile, solfege ve benzeri programlardan daha az önceliğe
sahip bir program? =/ Depoya girdiği zaman çıkan veya çıkabilecek sorunlara
getirilmiş bir çözümün olmaması zaten normal, çünkü benim sorum zaten onun
üzerine =)

> Kısacası 2008 deposunun (dolaysıyla da sürüm bakım ekibinin) yapacağı
> birşey
> yok.

Olmaması normal, çünkü henüz bir işleme başlanmamış, başlandıysa da sonradan
revert edilmiş.

> [...]
> yazılımların
> kırılmadığından emin olmamız (bkz. libgnome tartışması.),
> - yok yeni yazılımlar kırılıyorsa bu yazılımlar güncellenirken yeni gtk2'yi
> de
> yanlarında getirmesinin sağlanması,
> - gtk2 güncelleyen kullanıcıların güncellemeyi tercih etmedikleri
> yazılımların
> kırılmadığından emin olmamız, kırılıyorlarsa bu paketlerin de gtk2 ile
> birlikte güncellenmelerinin sağlanması (yani BreaksABI desteği.)
>
> Bu şartların her biri sağlamadan yeni gtk2 kararlı depolara gir(e)meyecek.

Sorumun kısmen cevabı burada yer alıyor. *Teşekkürler*

> Burada benim anla(ya)madığım, şu anda 2008 deposundaki paketlerle bu
> yazılımları derleyemiyor musunuz ? Derleyebiliyorsanız, zaten Pardus 2008
> açısından bir sorunumuz yok.

libgtkhtml2'yi, libgnomecanvas'ı ve diğerlerini gail'siz tekrar paketlediğim
zaman bir sorun yok. Her şey tıkırında =)

> Ama siz Pardus 2008 kullanıp üzerinde örneğin kendi derlediğiniz gtk2'yi
> kullanacaksanız, dağıtım olarak biz buna nasıl bir çözüm bulabiliriz ? Bir
> dağıtım olarak depomuzda belli bir özellik kümesini sabit tutup desteklemek
> durumundayız, hem gtk 2.12 hem 2.14 sorunsuz desteklensin deme şansımız yok
> -
> şu anda da Pardus 2008 ürünü tercihini 2.12'den yana kullanıyor, yukarıdaki
> şartlar yerine gelir ve sorunsuz olduğundan emin olunursa bu sefer de
> 2.14'den yana kullanacak.

Hmm.. Aslında konu fazlaca sapmış. Sorum kısaca "GTK 2.14'ü ne zaman
destekleyeceğiz" üzerineydi. Kısmen kısmen cevabını almış bulunmaktayım. Ben
öyle düşünüyorum ki, basit bir güncellemeyle GTK2'ye geçiş sorunsuz olmalı:

1) GTK 2.14'ün yeni sürümü Glib'in yeni sürümüyle beraber girsin.
2) GTK & Glib güncellemesiyle beraber gail obsolete olsun.
3) Gail bağımlılığı belirtilmiş paketlerin bağımlılıkları tekrar
düzeltilsin.

Burada tek sorun zannedersem güncelleme yapmak istemeyen kullanıcıların
sistemindeki gtk2'nin akibeti ve bence geliştiricilerin çok fazla vakit
kaybetmeden gtk2 güncellemesine bir çözüm bulmaları (veya bulmamız) gerekli.
Yukarıda bahsettiğiniz şartların yerine getirilmesi için ne gerekiyorsa
yapalım. Sorun eğer ABI / API kırılmasıysa, öyle bir sorun zannedersem yok.
Demin benim yazdığım 3 maddelik eylemi gerçekleştirmek yeterli diye
düşünmekteyim.

Saygılar, cevabın için çok teşekkürler Ekin.