[Gelistirici] Listeler ve geliştirici listesi dili

Bahadır Kandemir bahadir at pardus.org.tr
23 Eki 2008 Per 14:56:50 EEST

22 Eki 2008 Çar tarihinde, Ozan Çağlayan şunları yazmıştı:
> Dağıtımı biraz daha dışarıya açabilmek amacıyla,
>
> - Geliştirici listesi içeriğinin "ingilizce" devam etmesini ve bir süre
> sonra da listenin kapatılarak tüm üyelerin pardus-devel'e göç etmesini
> şiddetle öneriyor ve gerekli buluyorum,

Buna karşıyım. Dağıtımın dışarıdan bakıldığında "canlı" görünmesi için
gereksiz bir fedakarlık. Geliştirici listesine şimdi bile (teknik) bir
mesaj yazıldığında, alınan cevaplar oldukça az. Dili İngilizce yaparsak
geliştirici listesine bir şey yazmamak için yeni bir sebepleri olacak
geliştiricilerin.

Planet.POT'u ayaklandıralım (Planet'ı ayaklandırmak bile tek başına yeterli
olur. Ne de olsa, gezegenler artık yeni e-posta listeleri), ana sayfamızı
fazlasıyla kullanıcılara hitap eden görünümünden/içeriğinden kurtaralım.

> - liste.pardus.org.tr'ye, eğer yoksa lists.pardus.org.tr gibi bir alias
> eklenmesini, sitenin düz http dizin listelemesinden ziyade her listenin
> en fazla 1 paragraflık bir açıklamasının olduğu düz HTML bir sayfa
> sunmasını öneriyorum,
>
> - Bu işlere girişilecekse, tarihsel amaçlı olanlar dışında ölü haldeki
> listelerin mümkünse kapatılmasını da öneriyorum (staj2007, staj2008).

Kapatmak yerine, list{e,s}.POT'ta listeleri gruplandırıp okunabilirliği
arttıralm ve her liste için kısa bir açıklama yazalım.

> Topluluğa bu bağlamda katkı sağlayacak fikir, eleştiri ve yorumlarınızı
> bekliyorum

Dışa açılmayı sağlamak için yapılması gereken İngilizce blog tutmak ve
yabancı e-posta listelerinde/gezegenlerde varlığımızı göstermek. Listelere
İngilizce yazılmasını zorunlu kılmak, olan geliştiricileri küstürmekten
başka bir işe yaramaz. Listeler İngilizce olduğunda, gelen yabancı
geliştirici sayısının, giden/gelmekten çekinen Türk geliştirici sayısından
çok daha az olacağını düşünüyorum.

Planet'ı ayağa kaldırmak, blog yazmışken konu ile ilgili diğer Planet'lara
üye olmak ise yapılabilecek en iyi hamle. Üstelik, eldekini kaybetmeden.

Selamlar,
Bahadır