[Gelistirici] Listeler ve geliştirici listesi dili

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
23 Eki 2008 Per 13:56:16 EEST

Wed, 22 Oct 2008 23:42:27 +0300, "Furkan Duman" <coderlord at gmail.com> :

> Bunu maalesef gerekli bulmuyorum. Sunduğun argümanlar bana yeterli
> gelmiyor. Pardus projesinin başlangıcında, 1. önceliğin, "ülkemizde"
> bir açık kaynak topluluğu oluşturmak olduğu söyleniyordu.
Ben de Furkan'a katiliyorum.

Argumanlar o kadar gecerli olsaydi, pardus-users listesi de sinek
avliyor. Daha fazla kullanici destek bulabilsin diye
pardus-kullanicilari listesini kapatalim, herkes Ingilizce yazissin,
Ingilizce liste arsivlerinde destek alsin niye demiyoruz?

Gelistirici listesini Ingilizce hale getirmek "once Turkiye" sloganini
bir kenara atmak oluyor. Cunku farkindasiniz ya da degilsiniz,
gelistirici listesi Turkiye'de ozgur yazilim konusunda "tuketici" degil
de "uretici" olmaya calisan insanlara buyuk bir kaynak sagliyor.

Elbette Ingilizce olarak da takip etsinler demek mumkun ama ayni
kisiler takip ede(bile)cek olsalar zaten diger dagitimlarin ve ozgur
yazilimlarin listelerini de takip ederlerdi ve belki Pardus'a ihtiyac
da duymazlardi.

Insanlarin cogunun "yurt disindaki topluluk ile de beraber calisabilen
tam tesekkullu ozgur yazilim gelistiricisi" ile "standart yazilim
gelistiricisi" arasinda ciddi bir "sicrama" yapmasi gerekiyor;
gelistirici listesinin de insanlarin bunu yapmasinda ara bir
sicrama noktasi sagladigini dusunuyorum. Boyle bir listenin yoklugunda
bu insanlarin cogunlugu o sicramayi yapmaktan cekinebilir.

Yine Furkan'in vurguladigi yabanci hayranligi ve Turkiye'deki disaridan
katki vermeye calisan gelistiricilere yeterince ilgi gosterilmemesine
katiliyorum. En buyuk ornegi paketler listesi -- review sureci ile Onur
disinda duzenli ilgilenen cekirdek gelistirici yok ortada. Bence
disaridan katki bekleniyorsa, once eldeki kaynaklari degerlendirmek,
Turkiye'deki gelistiricilerle ilgilenmek gerekiyor.

Yurt disindaki topluluga projenin aktifliginden haberdar etmenin kolay
bir yontemi var : Yapilan calismalarla ilgili Ingilizce gunluk yazmak.
Her gun bir suru farkli isle ugrasiyorsunuz. Sadece cekirdek ekipten her
biriniz haftada bir kere yaptiginiz islerle ilgili Ingilizce gunluk
yazsaniz, ortalama gun basina 2 tane yeni yazi, dunya kadar bilgi akisi
demek. Ki haftada birden daha fazla yazacak is yaptiginiza kesinlikle
eminim. Balik bastan kokar, siz bunu duzenli olarak yaparsaniz,
disaridan katki veren gelistiriciler de bu yolu izleyecektir. Aktif bir
gezegen, proje ile ilgilenenlerin artmasina ve pardus-devel/users
listesinde daha aktif bir trafige yol acabilir.

Gelistirici listesinin cok verimli olmayan ama yine de oturmus
kimyasini bozmak bence dimyat'a pirince giderken eldeki bulgurdan
olmaya donebilir.

Bulgur'u da pirince tercih ederim ayrica lezzet olarak :)

                   Doruk