[Gelistirici] Listeler ve geliştirici listesi dili

selim ok selimok at gmail.com
23 Eki 2008 Per 02:20:32 EEST

Aslinda ortada baska bir sorun var. Bu sorun cözülürse her iki liste icin de
her sey daha iyi olacak gibi.

Bence sorun cekirdek ekibin bir kismini listede cok az görüyor olmamiz.

Oysa gönüllü gelistiricilerin onlarin tecrübelerine cok ihtiyaclari var.
Bunun disinda gelistiricilerin proje ile ilgili baglarini arttirabilmek ve
bunun saglikli bir sekilde sürdürülebilmesi icin, cekirdek ekibin
yaptiklarini (üzerinde calisilan projeler, alinan kararlar, önemli
gelismeler vs.) burada sik sik paylasmasi gerekiyor. Bu hem gelistiriciler
hem de projeyi yakindan takip eden bir sürü kullanici icin cok önemli. Ve
bence eger yapilanlar daha iyi anlatilirsa, sikca raporlanirsa, gelistirici
sayisindaki artis hizlanacaktir.

Örnegin calistigim yerde, yaptilan isin 10 dakika ayrilip raporlanmasinin
bazen isleri cok kolaylastirdigini, ne yaptiginizi bilmeyen bir baska
calisma arkadasinizi bilgilendirdigini, onun ufkunu actigini, kimi zaman ilk
anda hic bir sey anlamasa da bir süre sonra bir sorunla karsilastiginda bu
bilgilerin ona kime yönelmesi gerektigi konusunda ip ucu verdigini, akla
gelmeyen daha güzel bir önerinin yada elestirinin geldigini gördüm. Hatta
bazi durumlarda gelen e-posta okunmamis olsa bile, vakit gelip arsivde
arandiginda insani feci halde bilgilendirdigine sahit oldum. Ayni sey
gelistirici listesinin su anki durumu icin de gecerli. Fakat potansiyel bu
kadar yüksekken yeterli verim alinamiyor olmasi üzücü. Mesela bazen
konusulan bir konu yarida kaliyor, üzerinde konusulan konu bizden habersiz
karara baglaniyor, uygulaniyor ve biz bunu ögrenemiyoruz. Acaba yapildi mi,
yapilacak mi, ne durumda bilmiyoruz. Sonuc olarak raporlama, listeye katilim
vs. cok önemli.

Buna engel olan nedir bilmiyorum. Yani cekirdek ekiptekilerin günde atiyorum
30 dakikalarini gelistirici listesine bahsetmesi imkansiz degil. Üstelik bu
hergün olmasi gereken bir sey de degil. Zaman sikintisi bana pek gecerli bir
sebep gibi gelmiyor. Zira ayiran gelistirici bu zamani fazlasi ile
ayirabiliyor.

Önerim su, biraz zorlama ile de olsa (burada bir dagitim politikasi
olusturmaktan bahsediyorum) cekirdek ekibin dis dünya ile yani yerli yabanci
herkes ile daha siki bir iletisim icine girmesi saglansin. Bu arada laf
acilmisken listelere gerekli katilim saglamak disinda, bugzilla ve gezegen
kullanimini da yayginlastirmak enfes olurdu.

Diyecegim o ki, cekirdek ekip cekirdek kalmasin, dallansin budaklansin,
listeleri, gezegenleri sarsin, bugzilla'da tomurcuk acsin. :) Yerlisi de
yabancisi da faydalansin.

Saygilar, sevgiler,
Selimler.

--