[Gelistirici] Listeler ve geliştirici listesi dili

Akın Ömeroğlu akin at omeroglu.net
22 Eki 2008 Çar 21:30:41 EEST

On Wednesday 22 October 2008 21:01:50 Ozan Çağlayan wrote:
> Selamlar,

Selamlar,

> Dağıtımı biraz daha dışarıya açabilmek amacıyla,
>
> - Geliştirici listesi içeriğinin "ingilizce" devam etmesini ve bir süre
> sonra da listenin kapatılarak tüm üyelerin pardus-devel'e göç etmesini
> şiddetle öneriyor ve gerekli buluyorum,

Bu konuda ne tam yanında ne de tam karşındayım. Pardus kullanıcılarının
topluluğa ve dağıtıma katkı veren ciddi bir kısmı geliştirici listesinin sıkı
bir takipçisi. Elbette dediğin gibi geliştirici ve katkıcıların bir kısmı iyi
derecede İngilizce konuşan insanlardan oluşmasına rağmen bu yeteneğe haiz
olmayan kısmın böyle bir karar karşısında geliştirici listesini takip etmesi
zor olacaktır.

Böyle bir geçiş konusunda karar verilmiş olsa bile belki ACK / Nack için değil
ama ucağından bucağından kullanıcıları etkileyecek konularda hem İngilizce
hem de Türkçe e-posta listesini kullanabilir ve İngilizce listenin bir
özetini Türkçe geliştirici listesinde paylaşabiliriz. Bu sayede geliştirici
payesini alan herkesin kullanıcıyı etkileyecek bir konuda fikir
belirtebilmesini sağlarız hem de dağıtımı dışarı açabilmek için bir adım
atmış oluruz

> - liste.pardus.org.tr'ye, eğer yoksa lists.pardus.org.tr gibi bir alias
> eklenmesini, sitenin düz http dizin listelemesinden ziyade her listenin
> en fazla 1 paragraflık bir açıklamasının olduğu düz HTML bir sayfa
> sunmasını öneriyorum,

İngilizce alias eklenmesi fikrine katılıyorum. Bildiğim kadarı ile listelerin
genel tanıtımında birçok liste için birer paragraflık tanıtımlar var.
lists.pardus.org.tr bu adrese yönlendirilebilir.

--
Akın Ömeroğlu
www.ozgurlukicin.com