[Gelistirici] [RFC] Test Süreçleri

Gökmen Görgen gkmngrgn at gmail.com
22 Eki 2008 Çar 16:53:10 EEST

2008/10/22 Ali Işıngör <isingor at gmail.com>

> Sevgili Serbülent,
>
> Bence yanlış yerde çözümü arıyorsun.
>
> Test edilecek paket sayısı çok ise ama X adet testçi ile bu testleri
> yapmada yetersiz kalıyorsa, denklemin X tarafını çoğaltmaya yani *Test
> Takımı *üyelerinin sayısını artırmaya çalışmamız lazım.
>
> Paket başına düşen "dakika cinsinden test süresini" artırmanın doğru -ve
> sağlıklı- yolu bence budur.

Test takımı üyelerinin sayısını artırmanın yanı sıra, Archlinux'un test
deposu politikasına bir dikkat çekeyim dedim:

   1. they are expected to break something on update and need to be tested
   first
   2. they require other packages to be rebuilt. In this case, all packages
   that need to be rebuilt are put into [testing] first and when all rebuilds
   are done, they are moved back to the other repositories.

GTK2'nin yeni sürümünde önemli değişiklikler olması nedeniyle, ona bağımlı
programların test deposuna girmesi düşünülebilir; fakat hiç muhattabı
olmayan dreamchess isimli oyunun yeni sürümü çıktığında, oyunu ayrıca test
etmeye gerek olmadığını düşünmekteyim.