[Gelistirici] [RFC] Test Süreçleri

Serbulent UNSAL serbulent at pardus.org.tr
24 Eki 2008 Cum 11:38:46 EEST

On Wednesday 22 October 2008 12:30:42 Ali Işıngör wrote:

> Sevgili Serbülent,
>
> Bence yanlış yerde çözümü arıyorsun.
>
> Test edilecek paket sayısı çok ise ama X adet testçi ile bu testleri
> yapmada yetersiz kalıyorsa, denklemin X tarafını çoğaltmaya yani *Test
> Takımı *üyelerinin
> sayısını artırmaya çalışmamız lazım.
>
> Paket başına düşen "dakika cinsinden test süresini" artırmanın doğru -ve
> sağlıklı- yolu bence budur.

Test takımını sayıca arttırmak, söz konusu sistem içerisinde güvenlik
güncellemeleri gibi hızla depoya girmesi gereken paketlerin derdine çare
olmuyor.

Ancak elimizdeki örneklemi genişletmek açısından son derece faydalı olacağı da
muhakkak. Bir süre sonra tüm testleri "yalnızca test için ayrılmış bir
sistem" kullanarak yapmak gibi bir hedefim var.

Test takımı aracılığı ile Pardus a katkı vermek isteyen diğer gönüllüler hata
raporlarını onaylamak gibi işlevler ile faydalı olabilir diye düşünüyorum.

--
İyi Çalışmalar,

Serbülent