[Gelistirici] [RFC] Test Süreçleri

Ali Işıngör isingor at gmail.com
22 Eki 2008 Çar 12:30:42 EEST

2008/10/22 Serbulent UNSAL <serbulent at pardus.org.tr>

> 2007 için çok problem çıkartmayan şu an ki sürecimiz 2008 için aynı
> rahatlıkta ve hızda işleyemiyor. Bunun en temel sebebi 2008 deposu için
> yapılan güncelleme/ paket sayısının oldukça fazla olması.
>
> Bu sayı fazlalığı bir seferde test edilmesi gereken paket sayısını oldukça
> yükseltiyor ki bu da sadece hızı değil kaliteyi de düşürüyor. Bir çok
> paketi
> yeterli zaman olsa çok daha detaylı test etme imkanımız olabilecekken zaman
> kısıtları sebebiyle temel işlevler ile yetinmek zorunda kalıyoruz.

> [...]

Sevgili Serbülent,

Bence yanlış yerde çözümü arıyorsun.

Test edilecek paket sayısı çok ise ama X adet testçi ile bu testleri yapmada
yetersiz kalıyorsa, denklemin X tarafını çoğaltmaya yani *Test Takımı
*üyelerinin
sayısını artırmaya çalışmamız lazım.

Paket başına düşen "dakika cinsinden test süresini" artırmanın doğru -ve
sağlıklı- yolu bence budur.