[Gelistirici] Çekirdek güncellemesi esnasında Çomar hatası

Bahadır Kandemir bahadir at pardus.org.tr
22 Kas 2008 Cmt 14:54:58 EET

22 Kas 2008 Cts tarihinde, Ozan Çağlayan şunları yazmıştı:
> Sanırım aralara --- koyduğum için mail bitti sanmışsın. mount
> çıktısındaki ilgili satırı ve getRoot'un neden patladığını da yazdıydım
> önceki mailde :)

Ahahahaha, ayılamamışım daha :)

> getRoot /dev ile başlayan satır arıyor oysa 2008'den beri mount
> çıktısında hep labellar var. Ondan dolayı patlıyor ancak neden bu
> güncellemede patladığını, aylardır patlamadığını gerçekten bilemiyorum.
> Standart depo güncellemesiyle gidildiği zaman başka bir yönden de
> girdiyi oluşturabiliyor belki.

grub.conf ve fstab içinde LABEL kullandığım halde bendeki mount çıktısı
şöyle:

/dev/sda3 on / type ext3 (rw,noatime,user_xattr)

Garip...

Metodu aşağıdaki gibi değiştirdim, problemi çözerse grub paketini
güncelleyelim hemen:

def getRoot():
    for mount in os.popen("/bin/mount").readlines():
        mount_items = mount.split()
        if mount_items[2] == "/":
            if mount_items[0].startswith("/dev"):
                return mount_items[0]
            elif mount_items[0].startswith("LABEL="):
                label = mount_items[0].split("=", 1)[1]
                return getDeviceByLabel(label)