[Gelistirici] Özgurlukİçin Beyin Fırtınası bölümü ekim ayı raporlaması

Ekin Meroğlu ekin at pardus.org.tr
21 Kas 2008 Cum 10:27:38 EET

Merhaba;

Thursday 20 November 2008 tarihinde, Fatih Aşıcı şunları yazmıştı:
> [...]
> meşgul eden düşüncemi de bu vesileyle yazmış olayım.
>
> Kaptan ile YALI'da yap(a)madığımız bazı işleri ilk açılışta yapıyoruz.
> Kaptan'ın son sürümlerine doğru bu işlerin sayısı da biraz arttı. Yapılan
> ayarların Kaptan'daki adım sayısını artırması bir yana burada yapılan bazı
> işlemler yönetici yetkileri istediği için kullanıcının karşısına ikide bir
> rahatsız edici (evet öyle :) ) parola penceresi çıkarttık.
>
> Benim düşüncem, Kaptan içindeki "sistem bazında ayar"ların mümkün olduğu
> kadar az olması. Kaptan, bir kişiselleştirme sihirbazı olmalı.

+1, Kaptan Öss olacak diye korkuyorduk, Öss'yi çoktan geçti - şu anki
ayarların eklenen ilk kullanıcıya yaptırılması çok zorlayarak kabul
edilebilir, bir de sisteme eklediğimiz tüm kullanıcıların karşısına gelecek
olan Kaptan'a ekliyoruz.

> [...]
> bırakabiliyor. Ağ, ekran kartı, kullanılacak depolar vs ile ilgili ayarlar
> zaten her yeni kullanıcı açıldığında yapılacak ayarlar değil. Bunlar sadece
> kurulum sonrası bir defa yapılacak ayarlar.
> Hatta bir adım daha ileri gidip YALI'daki adımların bazılarını da
> (hostname, root parolası, ...) firstBoot arayüzüne taşıyabiliriz. Böylece
> YALI'daki adım sayısı da azalmış olacak ve (aslında bir fark olmasa da
> psikolojik olarak) kullanıcılar az adımla kurulum yaptıklarından daha
> olumlu bir izlenim edineceklerdir diye düşünüyorum.

Buna da +3 - 2008 için pek mümkün değil ama : cd'de qt4'e yer yok, firstboot
qt4'e bağımlı.

--
İyi Çalışmalar;
Ekin Meroglu <ekin_at_pardus.org.tr>

... did i listen to pop music because i was miserable, or was i miserable
because i listened to pop music?... - rob [nick hornby / hi fi]