[Gelistirici] Özgurlukİçin Beyin Fırtınası bölümü ekim ayı raporlaması

Fatih Aşıcı fatih at pardus.org.tr
20 Kas 2008 Per 17:51:27 EET

Perşembe 20 Kasım 2008 tarihinde, Ahmet AYGÜN şunları yazmıştı:

> Peki ekran kartı sürücülerini kurulum ya da sonrasında otomatik olarak
> yüklemenin bir yolunu bulsak, öyle yapsak =)
>
> Fatih, ne dersin bu konuda?

Belki biraz konu dışı olacak; ama Kaptan ile ilgili bir süredir kafamı meşgul
eden düşüncemi de bu vesileyle yazmış olayım.

Kaptan ile YALI'da yap(a)madığımız bazı işleri ilk açılışta yapıyoruz.
Kaptan'ın son sürümlerine doğru bu işlerin sayısı da biraz arttı. Yapılan
ayarların Kaptan'daki adım sayısını artırması bir yana burada yapılan bazı
işlemler yönetici yetkileri istediği için kullanıcının karşısına ikide bir
rahatsız edici (evet öyle :) ) parola penceresi çıkarttık.

Benim düşüncem, Kaptan içindeki "sistem bazında ayar"ların mümkün olduğu kadar
az olması. Kaptan, bir kişiselleştirme sihirbazı olmalı.

YALI bildiğim kadarıyla artık bazı adımları kurulum sonrasına bırakabiliyor.
Ağ, ekran kartı, kullanılacak depolar vs ile ilgili ayarlar zaten her yeni
kullanıcı açıldığında yapılacak ayarlar değil. Bunlar sadece kurulum sonrası
bir defa yapılacak ayarlar.

Hatta bir adım daha ileri gidip YALI'daki adımların bazılarını da (hostname,
root parolası, ...) firstBoot arayüzüne taşıyabiliriz. Böylece YALI'daki adım
sayısı da azalmış olacak ve (aslında bir fark olmasa da psikolojik olarak)
kullanıcılar az adımla kurulum yaptıklarından daha olumlu bir izlenim
edineceklerdir diye düşünüyorum.

Asıl konuya gelince, görüntü yöneticisi ilk açılışında gerekli görürse "Vendor
bu sürücüyü yazmış. Kullanmak ister misiniz?" benzeri bir soru soruyor. Yani
illa sürücü seçimi kısmının açılması zorunlu değil. Görüntü yöneticisinin,
paket yöneticini açmak yerine doğrudan paketleri kurmaya başlamasını da
düşünmüştük; ancak paket yöneticisi bu tür durumlar için hazır olmadığı için
(PM de aynı anda başka bir işle meşgul olabilir) bundan vazgeçmek zorunda
kaldık. Eğer başta söylediğim gibi firstBoot ekranı kullanılırsa, pisi'yi
meşgul eden başka bir uygulama olmayacağı için bu tür bir sorun da söz konusu
olmayacaktır tabi.