[Gelistirici] Review konusundaki eksikler/yeni düşünceler

İnanç Yıldırgan inancyildirgan at gmail.com
18 Kas 2008 Sal 16:30:55 EET

On Tuesday 18 November 2008 16:19:56 Ozan Çağlayan wrote:
> İyi de ileride paket yöneticisinde paket bazında değişiklikleri
> gösterebilme ihtiyacımız olabilir, gerekli bir şey bu. Pakette upstream
> veya biz ne değiştirmişiz bunları pspec'i açıp görebilmek de önemli.
> Kapalı kutu dağıtım olmanın anlamı yok. Diğer dağıtımların spec
> dosyalarına bakın, en altında binlerce satır ChangeLog olan dosyalar var.

Sisteme chagelog koyduğumuz halde bunun neden bir de pspec de bulunması
gerektiğini anlamış değilim.  Paket bazındaki değişimlerden kastımız
upstreamin yaptığı değişikliklerse bunu göstermek dağıtımın bir görevi mi?
Biz dağıtım olarak paket üzerinde ne gibi değişiklikler yaptığımızı zaten
historye yazıyoruz.

> Kaldı ki playgroundda devam etmiş bir paketin olsa olsa en fazla 3-4
> release'i vardır. Onu silmeyelim dersek bile çok fazla bir şey değil.
> Silelim dersek zaten sorun yok.

Konunun esas başlığı bu. Yukarıdakini ayrı bir başlık da tartışmak gerek.
Playgroundda devam etmiş bir paketin 3-4 release i olabilir evet ama bunu
depoya alınca 3-4 releaseden almak ne kadar sağlıklı olacak? Yarın bir gün bu
paketin 1. release ine hiç bir şekilde ihtiyaç olmayacak mı? Bunun gerekli
olup olmadığını tartışıp sonuca varmalıyız.