[Gelistirici] [Fwd: [paketler-commits] r55583 - in devel/applications/editors/vim: . files/official]

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
12 Kas 2008 Çar 14:49:52 EET

Tuesday 11 November 2008 16:33:20 İnanç Yıldırgan tarihinde şunları yazmıştı:
> Plugin güncellemesi alışıla gelmiş bir davranışı değiştiriyor anladığım
> kadarıyla. Vim in stable depoya merge ini isteyeceğim. O yüzden bir daha
> sorayım. Eğer revert edilmesini istiyorsanız revert edebilirim.

 Bahsettiğimiz sorunlar için hızlıca bir çözüm üretemiyorsak ve paketi hemen
depoya alalım diyorsak revert edelim bence, sorunları çözünce ekleriz.
Parantez koymayı tamamen kapatmak da mümkün ama başka bir soruna yol açıyor mu
inceleyemedim.

> Kullanmadığım için sorunun ehemmiyetini anlamış değilim.

 Ben bu plugini dosyayı silmeden kapatmanın yolunu bulamadım. Daha önce de
sordum ama cevap vermedin, nasıl "kullanmadığını" anlatırsan belki ona yönelik
bir çözüm üretebiliriz. Ama yanlış görmediysem vim kullanan ve C/C++ kodu
yazan herkesin bir şekilde bu parantezlere işi düşüyor olmalı.

> Ama bana kalırsa
> (sadece genel bir görüş) alıştığımız bir davranışı değiştiriyor diye revert
> etmeyi doğru bulmuyorum. Bu şekilde davranırsak sadece bunun için değil bir
> çok uygulama için aynısını yapmanın yolunu açmış oluruz. Yakında KDE4 e
> geçeceğiz KDE3 de alıştığımız şeylerin bir çoğu değişecek mesela.

 Sorunu bence anlamamışsın. Sorun davranış şekli değil, tamamlanmamış özellik.
Şu anki haliyle (diğer mesajımda ilgili fonksiyonu da göstermiştim) tanıdık /
bildik bir kaç kelime (nasmespace, class, bazı KDE ye özel sınıflar
fonksiyonlar) görmediği yerlerde, bir parantez açıldıktan sonra, parantez
direkt satır başında ise, ya da 1 tab içerideki bir sorgu ya da döngünün
sonunda ise, parantezden sonra enter tuşuna basılınca sorgusuz sualsiz altına
onu kapatan bir parantez ekliyor.

 Bu sorun alışkanlıktan ya da benzeri bir şeyden değil hatadan kaynaklanıyor,
bu işin doğrusu kendinden sonra gelen parantezleri inceleyip oraya parantez
koyup koymamaya karar vermesi.

 Plugin inin geliştiricisi bunu sadece KDE kodu yazarken kullanıyorsa sorunu
fark etmemiş olabilir, onu dürtüp "bak böyle bir sıkıntı var" diye haber verip
düzeltmesini isteyebiliriz.