[Gelistirici] Eclipse ve Netbeans Paketleri

Doğukan DOĞAN motoponk at gmail.com
12 Kas 2008 Çar 10:27:44 EET

Şu an için Eclipse ile ilgili tek sorun eklentilerin zip uzantılı
olanlarında. O da sadece izin sorunu. Yani aslında paket olması gerektiği
gibi, ancak pisi'de dosyaların izinleri değişiyor. Bir dönem bunun bug olup
olmadığını gündeme getirmiştik, ancak bug olmadığı sonucuna varılmıştı;
belki de daha detaylı açıklanmadığından.

Durum şu, (sadece zip uzantılı dosyalarda olduğunu hatırlatarak) paket
oluşturulurken kaynak dosyası indiriliyor, paketlenirken doğal olarak bütün
izinler root'a göre ayarlanıyor (buraya kadar da sorunsuz), ancak paket
oluşturulduğunda da bu izinler sadece root'a okuma ve yazma hakkı verilmiş
şekilde bırakılıyor. Konuyu tartışırken System.package ile postInstall
methodunda hakları tekrardan düzenleyen bir kod yazılması problemi
çözecekti. Aslında o işlemleri de yapmaya başlamıştım (hatta hiç de zor
görünmüyor), ancak bana biraz mantıksız geliyor bu çözüm.

Yani aslında bahsedildiği gibi yapması gereken tek şey, dosyaların zip
arşivinden çıkarılarak gerekli yere kopyalanması ki default olarak da
içerisindeki dosyaları kopyaladığında ben ekstra bir izin işlemi yapmazsam
da mevcut izinlerin muhafaza edilmesi mantıklı olanı. Yani pisi sadece
dosyaları mevcut izinleri koruyarak kopyalama işlemini yapmalıdır
(gerçekleşen süreci detaylandırmıyorum), fakat istenen şey pisi izinleri
değiştirsin, paketçi sonradan tekrar izinleri düzenlesin. Bu biraz hatalı
geliyor bana. Hem paketçiye o yükü yıkmak da yanlış. Yani zip uzantılı
herhangi bir dosyanın paketinde hep aynı izin değişikliklerini mi
ekleyeceğiz paketlere, sürekli sürekli aynı kodun tekrarı ki hata çıktığında
izinlerden kaynaklandığının çabuk farkedilebilmesini umarak.

Pisi'deki o problemin düzeltilmesiyle mevcut problemlerin tamamı halloluyor.
Bu düzeltme gerçekleştiğinde de yeni paketleme rutin pspec.xml dosyasındaki
değişikliklerden ibaret olacak. Daha sonrasında ise istenildiğinde paket
yöneticisinden kurulum yapılır, istenildiğinde de elle kurulum yapılır.

Bana kalırsa her ikisi de olsun, kullanıcı istediği yöntemi kullanmakta
özgür olsun.