[Gelistirici] Eclipse ve Netbeans Paketleri

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
12 Kas 2008 Çar 14:39:04 EET

Wednesday 12 November 2008 10:27:44 Doğukan DOĞAN tarihinde şunları yazmıştı:
> Şu an için Eclipse ile ilgili tek sorun eklentilerin zip uzantılı
> olanlarında. O da sadece izin sorunu. Yani aslında paket olması gerektiği
> gibi, ancak pisi'de dosyaların izinleri değişiyor. Bir dönem bunun bug olup
> olmadığını gündeme getirmiştik, ancak bug olmadığı sonucuna varılmıştı;
> belki de daha detaylı açıklanmadığından.
>
> Durum şu, (sadece zip uzantılı dosyalarda olduğunu hatırlatarak) paket
> oluşturulurken kaynak dosyası indiriliyor, paketlenirken doğal olarak bütün
> izinler root'a göre ayarlanıyor (buraya kadar da sorunsuz), ancak paket
> [...]

 Hata raporuna da yazmıştım ama bir cevap gelmemişti, hakikaten hala da
sorunun ne olduğunu anlayamıyorum.

 - Pisi arşivi açarken mi sorun oluyor ? Eğer öyle ise sorunu görebileceğimiz
bir örnek gösterebilir misin ? Hata raporuna da yazmıştım, gösterilen örnekte
pisi nin açtığı dosya yetkileri ile unzip komutunun açtığı dosya yetkileri
(permission bitleri) aynı. Owner ise zaten root olmak zorunda, onun dışındaki
tüm sahiplikler sistemden sisteme değişeceği için güvenlik açığı olur.

 - Pisi arşivi açarken sorun yok, ancak paketi oluşturulduktan ve sisteme
kurulduktan sonra kurulu yerin izinleri kullanıcıların yazma yetkisine mi
sahip olması gerekiyor ? Eğer böyle ise sistem dosyaları için kullanıcıya
yazma yetkisi vermek genelde mantıklı değildir ama benim gibi bu araçlara uzak
birine nedenini anlatabilirseniz çok iyi olur