[Gelistirici] Eclipse ve Netbeans Paketleri

Serdar DALGIÇ serdar at cclub.metu.edu.tr
10 Kas 2008 Pzt 05:27:15 EET

Ozan Çağlayan wrote On 09-11-2008 11:22:

> Bence depodan kaldırmak yerine sorunlarını gidermek daha mantıklı.
> Depoda eclipse'in yanı sıra eclipse eklentileri falan da var onları da
> mı kaldıracağız? Ana paketi depodan sunmayıp eklentilerini sunmak cok da
> mantıklı olmaz, içinde eclipse geçen bütün paketlerin atılması gerekir.
>
> 2008'i bilmiyorum ama 2007'de depodan kurulu eclipse ile baya vakit
> geçirmiştim sorunsuzca, ilgi gösterilirse sorunlarının da kolayca
> giderilebileceğini tahmin ediyorum.

işin açıkçası pek ilgilenemedim izin konusundan oluşan problemleriyle
eclipse'in. önümüzdeki günlerde de pek vaktim olacağını zannetmiyorum.

Eclipse kullanan geliştiriciler eğer vakitleri varsa, ilgilenebilirlerse
sevinirim.

Tabi ki paket yöneticisinden kurulursa ve kullanıcılar sorunlarla
karşılaşmadan kullanabilirlerse bu programları, güzel olur; ama bu
paketlerin hazırlanması için harcanan zamana değecek mi, onu da bir
düşünmek gerekir kanımca.. Astarı yüzünden pahalıya gelmesi durumu
varsa; B planı olarak elimizin altında olan dökümantasyon seçeneğine
yönelebiliriz/yönelmeliyiz (imho).

Şahsen bir Eclipse kullanıcısı olarak, kendi home'umda daha stabil
çalışan bir Eclipse ve paketi olmadığı için indirdiğim betiğiyle kurulan
Netbeans'i kullanmayı tercih ediyorum.

iyi çalışmalar

-serdar