[Gelistirici] Eclipse ve Netbeans Paketleri

Hakan Uygun hakan.uygun at uygunteknoloji.com.tr
9 Kas 2008 Paz 20:42:40 EET

Merhaba,

On Sunday 09 November 2008 11:22:42 Ozan Çağlayan wrote:

> Bence depodan kaldırmak yerine sorunlarını gidermek daha mantıklı.
> Depoda eclipse'in yanı sıra eclipse eklentileri falan da var onları da
> mı kaldıracağız? Ana paketi depodan sunmayıp eklentilerini sunmak cok da
> mantıklı olmaz, içinde eclipse geçen bütün paketlerin atılması gerekir.
>
> 2008'i bilmiyorum ama 2007'de depodan kurulu eclipse ile baya vakit
> geçirmiştim sorunsuzca, ilgi gösterilirse sorunlarının da kolayca
> giderilebileceğini tahmin ediyorum.

NetBeans IDE olarak zaten paketlenmemiş durumda. eclipse için ise paketlerin
bulunması tam bir problem. Değerli iş gücü gereksiz bir paket için
harcanıyor.Hem kendisi hem de eklentileri kaldırılsın derim.

Eclipse kurmak sadece bir zip dosyasını bir klasöre açmaktan ibaret. Bir
eclipse eklentisini kurmak ise eclipse içinden bir menüden yapılabiliyor (
eğer pisi'den kurarsanız yapılamıyor )

Bu arada özellikle eclipse'si gerçekten kullanan kimse ( kurumlar kesinikle )
düz hali ile kullanmıyorlar. En az bir iki eklenti yüklüyor ve gelen ayarlar
üzerinde değişiklik yapıyorsunuz. Genellikle kurumlar kendi eclipse
paketlerini hazırlayıp ( zip :) ), kurum içinde onu kullanıyorlar...

NetBeans konusunda da aynı şey geçerli. NetBeans kendi kurulum sihirbazı ile
geliyor ve istediğiniz yere istediğiniz paket setini kuruyorsunuz.
Eklentileri IDE içerisinden kuruyor ve güncelliyorsunuz...

Üstelik her iki IDE'de orjinal sitelerinde farklı kullanıcı hedeflerine göre
farklı paketler olarak sunuluyorlar ( Web, Desktop, Mobile, C, Ruby v.s. )
dolayısı ile kullanıcılar ihtiyaç duydukları özellikleri bir seferde indirip
kurabiliyorlar...

Eclipse paketlerini depodan kaldırıp iş gücünü de gerçekten pakete ihtiyaç
duyulan başka yerlerde kullanalım derim....

sevgiler,
Hakan
--
Uygun Teknoloji Bil.Hiz.Tic.Ltd.Şti.