[Gelistirici] Eclipse ve Netbeans Paketleri

Serdar DALGIÇ serdar at cclub.metu.edu.tr
10 Kas 2008 Pzt 05:08:11 EET

Selamlar;

ugur tutar wrote On 10-11-2008 02:14:
>    Turkiye'de Linux kullanıcıların buyuk cogunlugu programcı ve
> bunlarında bir kismi ogrenci. Bir cok okulda Java egitimi veriliyor ve
> bu insanlarlar genelde Eclipse-Netbeans kullaniyor. Ben bir cok kisi
> taniriyorum iyi platformlar icin windows kullanmayi birakmayan. Burda
> Pardus'daki bence en kaliteli IDE yi depodan kaldirmak deil IDE
> sayisini arttirmak daha mantikli olur.

zaten depodan kaldırılması programın hiç kurulmaması anlamına gelmiyor,
aksine ilgilenilmeyen hatalarıyla insanları Pardus'tan soğutacağına,
bakımı daha rahat bir şekilde olacak oaln dökümantasyonlarla, Pardus'ta
da IDE kullanımının windows'takinden pek farklı olmadığını, hatta daha
avantajlı olduğunu yansıtmış olacağız.

>    Benim gibi kucumsenmeyecek sayida eclipse kullanicisi var. Ve bu
> insanlara yonelgeler ile derletmek kulfet olcaktir bence. Bence bu
> daha buyuk bir soguma sebebi olur. Sorun varsa ve cozulebiliyorsa,
> sorun cozulmeli kacilmamali bence .
sanırım yazdığımı yanlış anladınız, ant/javac v.s. herhangi bir derleme
aracıyla derleme sözkonusu değil, tek yapılan şey zip dosyasını açmak..
açtığınız dizinde eclipse diye ayrı bir dizin oluşuyor unzip
ettiğinizde; sonra da ./eclipse diyip tadını çıkartıyorsunuz IDE'nin.
Istediğini eklentiyi yükleyin, istediğiniz özelleştirmeyi yapın; hepsi
bu klasör içinde olacak. hatta aynı klasörün içinde hem c/c++
Development Tool'ları, hem pydev'i hem de java IDE'sini çıkartıp,
hepsini bir arada kullanabiliyorsunuz.

paketlerin bir diğer problemi de depo politikasına pek uygun olmamaları.
Hazırladığımız paket kaynak kodlarında kaynaktan derleme durumu şart
koşulurken eclipse paketleri için bu durum es geçilmiş. Normalde
indirdiğinizde unzip diyip açmanız actions.py'de zip dosyası açıldıktan
sonra /opt altına gerekli yere kopyalamak olarak çevrilmiş.

>   Bence Eclipse'den daha gereksiz paketler de var.

tekrarlamak istiyorum, amaç eclipse'i pardus'tan kaldırmak değil,
yarardan çok zarar getirdiğine inandığım Eclipse paketleri yerine
insanların adam akıllı Eclipse'i ve Netbeans'i kullanmalarını sağlayacak
dökümantasyonlar hazırlamak. Bana bu hali daha uygun geldiği için böyle
bir öneride bulunuyorum.

>    Kolay gelsin.

iyi çalışmalar

-serdar