[Gelistirici] Milky ön tanımlı simge seti olacak mı?

selim ok selimok at gmail.com
30 Mayıs 2008 Cum 21:29:12 EEST

Merhaba,

Bazı geliştiricilerin, bu listede tasarım kararları üzerine tartışılmasından
hoşlanmadığını, daha önce buna itiraz ettiklerini biliyorum, farkındayım.
Buna rağmen bu konuyu oldukça önemli ve tartışılmaya değer bulduğum için,
özür dileyerek aklımdan geçenleri paylaşmak istedim.

Milky simge seti bildiğim kadarı ile 2008 için tasarlanmaya başladı ve son
haftalık sürümde de fark ettiğimiz üzere dağıtımın ön tanımlı simgesi olacak
gibi görünüyor. Ancak bu konuda benim ve bu simge setinden haberi olanlar
içinde hatırı sayılır bir kesimin oldukça ciddi kaygıları var.

Sorun simge seti hoş görünüyor yada görünmüyor meselesinden çok, algı sorunu
yaratan bir nitelikte olması. Özellikle de oturmuş Tulliana simge setinden
sonra, gerçek anlamda bazı simgenin ne anlama geldiğini ayırt etmek çok
zorlaşıyor, hele hele ufak boyutlarda izlendiğinde. Bu biraz simge setinde
kullanılan renklerden kaynaklanıyor (kontrast sorunu), biraz da sanki anlam
taşımaktan çok, kendi aralarında uyum sağlamasına dikkat edilmesinden.

Bu noktada itirazım (eğer gerçekten 2008 için ön tanımlı olması
düşünülüyorsa) bu konunun bir kez daha gözden geçirilmesi yönünde.

En azından Kaptan'a bir bölüm daha ekleyip kullanıcıya "2008 için hangi
simge setini kullanmak istersin" diye sorulabilir. Böylece hem kullanıcı
özgür bırakılır hem de Milky simge setinin gelişimi konusunda engelleyici
olmaz.

Açıklayıcı bir şeyler söylemek isteyen, karşı görüşü olan, fikrim var diyen?

İyi çalışmalar,
Selim