[Gelistirici] 2007, 2008, depolar, geliştiriciler....

Ekin Meroğlu ekin at pardus.org.tr
20 Mar 2008 Per 14:02:17 EET

Merhaba;

Thursday 20 March 2008 tarihinde, Doruk Fisek şunları yazmıştı:
> Thu, 20 Mar 2008 11:27:37 +0200, Ekin Meroğlu <ekin at pardus.org.tr> :
>
> 1.0 doneminde kullanilan, adi konmasa da 2007'deki merge/review
> surecleri ile fiilen anlami yitirmis bir "bilesen sorumlusu" kavrami var
> (her bolumde component.xml'de yazan kisi).
>
> Bunu 2008 ile beraber tekrar hayata gecirmek bence iyi olurdu. Ilk
> paket yapmaya basladigimda cok yararini gormustum. Atiyorum bir
> kutuphane paketi yapacagim zaman, "bu resmi depoya girer mi", "boyle
> bisiyin paketini yapmak anlamli mi", "hedede problem cikti, icinden
> cikamiyorum, ne yapmaliyim" gibi sorulari birebir sorup yanit
> [...]

Bileşen sorumlularını göreve davet etmekte haklısın, işlemeyen süreçlerden
biri de o. Ama Çağlar'ın stable merge konusunda yazdıklarına katılıyorum,
özellikle devel'le arası çok açılmış bir kararlı depo (yani 2007) ya merge
işlemi çok fazla insana dağıtılabilecek bir iş değil.
Bu konuda bileşen sorumlusunun aktif olması, kararlarda sürece dahil olması
istediğimiz ama yapamadığımız birşey - bunu hem bileşen sorumluları, hem de
kararlı depo ekibi adına söylüyorum.

Tabii burada bileşenler arası karışık bağımlılık ağları konusu ve bileşen
ayrımlarının/içeriklerinin her yerde çok da anlamlı olmamaları gibi
sorunlarımız da var, kısa vadede bir çözüm önerim yok ama yazmamış
olmayayım :)
--
İyi Çalışmalar;
Ekin Meroglu <ekin_at_pardus.org.tr>

... did i listen to pop music because i was miserable, or was i miserable
because i listened to pop music?... - rob [nick hornby / hi fi]