[Gelistirici] 2007, 2008, depolar, geliştiriciler....

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
20 Mar 2008 Per 13:40:24 EET

Thu, 20 Mar 2008 11:27:37 +0200, Ekin Meroğlu <ekin at pardus.org.tr> :

> - 2008 deposu kararlı ve sorunsuz hale gelip ürün çıkartmaya (Pardus
> 2008 sürümü) başladığında 2007 deposunda uyguladığımız kararlı depo
> politikasını bu depoda da uygulamaya başlamayı planlıyoruz.
1.0 doneminde kullanilan, adi konmasa da 2007'deki merge/review
surecleri ile fiilen anlami yitirmis bir "bilesen sorumlusu" kavrami var
(her bolumde component.xml'de yazan kisi).

Bunu 2008 ile beraber tekrar hayata gecirmek bence iyi olurdu. Ilk
paket yapmaya basladigimda cok yararini gormustum. Atiyorum bir
kutuphane paketi yapacagim zaman, "bu resmi depoya girer mi", "boyle
bisiyin paketini yapmak anlamli mi", "hedede problem cikti, icinden
cikamiyorum, ne yapmaliyim" gibi sorulari birebir sorup yanit
alabilecegin bir kisi olmasi oldukca yararli oluyor. Su anda ilgili
bilesenin butununu goren insan olmadigi icin, hedede problem yok ama x
hodonun paketi onunla konusman lazim seklinde pinpon topuna
donebiliyorsun bir anda.

Mevcut politikada her paket kendi basina degerlendiriliyor, bulundugu
bilesen butunu icinde degil. Merge eden kisinin ya da test eden kisinin
tum guncellemeleri hakkini vererek test etmesini beklemek oldukca
hayal. Ayni bilesendeki baska programlari nasil etkiledigini
bilmesi biraz sansa kaliyor.

Onun yerine her bilesenin sorumlulugunu birine verip, kendi bilesenini
supurmesini beklemek cok daha verimli bir davranis olur gibime geliyor.
O kisi kendi bileseninde uzmanlasip, "ne paket olsa bakarim abi" diyen
insandan daha fazla ilgi gosterebilir. Depo "bol-yonet" politikasi
gutmeden yonetmek icin fazla buyuk diye dusunuyorum.

Bilesen sorumlusu kendi bilesenine girecek olan yeni paketin depoya
girip girmeyecegine karar verebilecegi gibi, paketin guncellenmesi
(merge) islemi/karari da bilesen sorumlusuna verilebilir. Insanlarin
uzerindeki yuku azaltacagi gibi, farkli kisilerin sorumluluk almasini,
kendini gelistirmesini ve yetismesini saglayacaktir. Ileride
gerceklesecek gorev degisimlerinde "hazir" daha fazla insan da olur
boylece.

Benden duramayip ortaya atilan bir 2ykr daha.

                   Doruk