[Gelistirici] Kararlı sürüm için yeni tarife

S.Çağlar Onur caglar at pardus.org.tr
14 Mar 2008 Cum 22:34:33 EET

14 Mar 2008 Cum tarihinde, Doruk Fisek şunları yazmıştı:
> Yanlis anlama, bana uzaktan, merge yapan adam bildigin amelelik yapiyor
> gibi gozukuyor. Belki sistemin temel bilesenlerinin sik guncellendigi
> ilk donemlerde, gelistiricileri gemlemek icin iyi bir mekanizmaydi. Su
> anda anlamsiz bir burokrasiye donusmus durumda. Hem paketini
> guncelleyen, hem de o paketi merge eden icin.

Bunun anlamsız bürokrasi olduğuna katılmıyorum, bilakis örneğin beni bir sürü ek iş yapmaktan kurtarıyor.

Eğer paketler 2007'ye direkt commit edilmeye başlarsa ve arada birşeyler kırarsak bunu farm'da farkedeceğiz oysa şu hali ile merge edecek stable takımı üyesi önce bunu kendi sisteminde derleyip sorun olup olmadığına bakarak kırık paketin farm'a ve oradan test deposuna gitmesini engelliyor (ideal dünyada). Bu durumlarda o paketi bir de revert edeceğiz veya sahibine revert et diye e-posta yazacağız, aynı paketi hiçbir şey değişmediği halde tekrar derleyeceğiz ve test deposunda güncelleme olarak görünecek, stable depoya boşuboşuna girecek.

Ayrıca stable e-posta listesinin trafiğinin azlığından dolayı orada gözden birşey kaçırmazken commit listesinde (hele şu an 4 farklı depo ile) birşeyleri gözden kaçırmak çok daha olası.

Stable takımı (ben, ismail, furkan, ekin ve gökçen) da  bu durumdan rahatsız olmadığına veya rahatsızlığını dile getirmediğine göre amelelik yapıyoruz diye üzülmeye de gerek yok :)

--
S.Çağlar Onur <caglar at pardus.org.tr>
http://cekirdek.pardus.org.tr/~caglar/