[Gelistirici] Kararlı sürüm için yeni tarife

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
14 Mar 2008 Cum 00:45:53 EET

Fri, 14 Mar 2008 00:16:29 +0200, Ekin Meroğlu <ekin at pardus.org.tr> :

> Merak etmeden duramadım, merge müessesinin nesi anlamsız ?
Soyledigim aslinda 2007 deposu icindi, 2008 diil. Onu belirtmemisim.

Su anda bir paketi guncellemek isteyen once devel'de bunu yapiyor, ayni
mesajin neredeyse bir kopyasini stable listesine atarak 2007'ye merge
isteginde bulunuyor. Merge'cu basi alip onu 2007'ye aktariyor (bir
mesaj daha). Sonra derleme ciftliginin basindaki insan ciftligi
durtuyor, paketler derleniyor ve test deposuna giriyor.

Cok uzun zamandir, stable'a yapilan bir merge istegine, yav bu
guncelleme cok sacma, bunu yapmayalim diyen olmadi. Boyle bir sey
denecek olsa, zaten 2007 commitlerine bakilarak da soylenebilir. "Geri
al" denir, alinir. Zaten otomatik olarak derlenmiyor ki paketler,
derleyici basi durtuyor paketleri. Yine bir elle mudahale/engelleme
asamasi mevcut. Otomatik olarak hatali bir paket girmesi soz konusu
degil.

Hadi diyelim ki tum bu asamalari gecti, insanlarin gozunden kacti, o
paketin girip girecegi yer test deposu. Direk kararli depoya girmiyor
ki.

Resmi depodaki bir paketin sorumlulugunu ustlenen bir adama o kadarcik
da guvenmiyorsak (atlama durumunda guncellemesinin test deposuna
aktarilabilmesi olasiligi), niye paket veriyoruz ki eline?

Ustelik 2007 ile devel arasindaki ucurumun artmasi nedeniyle olay kafa
karistirici bir hal de aldi. "Paketteki onu al, bunu alma" yapmaya ya
da playground'dan al demeye basladik.

Yanlis anlama, bana uzaktan, merge yapan adam bildigin amelelik yapiyor
gibi gozukuyor. Belki sistemin temel bilesenlerinin sik guncellendigi
ilk donemlerde, gelistiricileri gemlemek icin iyi bir mekanizmaydi. Su
anda anlamsiz bir burokrasiye donusmus durumda. Hem paketini
guncelleyen, hem de o paketi merge eden icin.

                   Doruk