[Gelistirici] yazıcı tanıma

Ozan Çağlayan ozancag at gmail.com
12 Haz 2008 Per 22:33:20 EEST

Koray Löker wrote:
> Selam,
>
> Dün bir ofise gittim, çıktı almam gerekti. 2008'le hiç printer bağlamamıştım.
> Heyecan içinde, bu testi yapabilme mutluluğuyla usb kablosunu taktım. HDD
> ışığının yanışından bir şeyler olmaya başladığını anlayınca süreçlere bakıp
> cups'ın, python ve perl betiklerinin çalışıp gerekli işlemleri sürdürdüğünü
> anladım. Ama bu konuda notification ihtiyacımız olduğu kesin...
>
> Neyse efendim, baktım ki süreçler tamamlanmış, ofisten yazdır komutu verdim ve
> karşıma yazıcı arayüzü doğru yazıcı seçili biçimde çıktı, fakat çıktı almayı
> [...]

Evet notificationa kesinlikle ihtiyacımız var ancak "system bus"
üzerinde çalışan bir mekanizma olduğu için mevcut kullanıcının ya da
kullanıcıların masaüstlerine notification düşürmek oldukça sıkıntılı bir
iş.

Ha eğer ubuntunun veya fedora'nın yaptığı gibi arkaplanda sürekli bir
job manager çalışsın diyorsak(trayde simgesi olan falan), onların
yaptığı gibi bu appleti çalıştırırız, notification'ı onun üzerinden
veririz. Ancak bu da hayatında hiç yazıcı kullanmayacak birinin
belleğinde gereksiz çalışan bir network-manager ya da package-manager
ebatlarında bir qt yazılımı demek..

Hali hazırda geliştirilmekte olan staj projelerinden birisi bildirim
yöneticisi. System bus'tan notification alabilecek şekilde bir backend
entegre edilebilirse gerek yazıcı olsun, gerek smartmontoolsun
gönderebilecegi disk sağlık bilgileri olsun, bir sürü bilgiyi
kullanıcıya sunabiliriz.

Yazıcıya gelince, normalde elle kurduğunda yazıcıyı seçtiğin sürücüyle
aynı sürücüyü(ppdyi) yapılandırdıysa ve çalışmıyorsa o zaman sorun başka
yerde olabilir. Ama yanlış sürücüyle yapılandırıyorsa ve doğru olanı
halihazırda kurulu gelen, dağıtılabilir bir sürücüyse, upstream'e
bildirmek gerekir.

Bunun dışında /var/log/syslog'a "hal_lpadmin" tarafından düşürülen
satırları(yazıcıyı ait eklenen kuyruğu uçurup, tekrar kablosunu
taktığında), açtığın hataya girebilirsen daha fazla bilgi elde edebiliriz..

--

Ozan Çağlayan