[Gelistirici] yazıcı tanıma

Koray Löker loker at pardus.org.tr
13 Haz 2008 Cum 00:39:48 EEST

On Thursday 12 June 2008 22:33:20 Ozan Çağlayan wrote:
> Hali hazırda geliştirilmekte olan staj projelerinden birisi bildirim
> yöneticisi. System bus'tan notification alabilecek şekilde bir backend
> entegre edilebilirse gerek yazıcı olsun, gerek smartmontoolsun
> gönderebilecegi disk sağlık bilgileri olsun, bir sürü bilgiyi
> kullanıcıya sunabiliriz.

Bence şöyle kritik bir sorun var, işlem 1.8 dualcore işlemci ve 1gb ram olan
(hangisi daha önemli bilemiyorum ama) bir makinada yaklaşık 30 sn. sürdü
belki azıcık daha çok. Yani insanlara "printer kablosunu takıp, bir süre
bekleyip çıktı komutu verin, yazıcınızın tanındığını göreceksiniz" deme
şansımız yok gibi... 1 dakika sonra yazıcınız tanınmış ve yapılandırılmış
olacak diyebiliriz ama pek de kullanıcı dostu değil.

Üstteki paragrafın sonuçları olumlu oluğunda sorun ortadan kalkacak gibi, ama
o güne kadar bir ana sürüm yayınlayacağız... bu sürümde bu özellik önemli
kalemlerden biri, ama kullanıcı bunu doğru şekilde nasıl deneyimleyecek? bu
da önemli bir soru...

Teknik mambo-jambosunu bilmeden en azından işlem tamamlandığında bir pencere*
açıp "yazıcınız yapılandırıldı" diyebilsek istiyorum aslında...

Bari kullanıcıya gelecek mesajı beklemelerini söyler, notification-manager
tamamlandığında da bu yöntemi atarız falan filan...

*(şık bir notify balonu falan değil, bildiğimiz kde alert windows vs. herhangi
bir şey)
--
Koray Löker
<-/ Özgürlük İçin... http://www.pardus.org.tr /->