[Gelistirici] Vim <-> Gtk2

Eren Türkay turkay.eren at gmail.com
8 Haz 2008 Paz 01:19:49 EEST

On 08 Jun 2008 Sun 01:14:04 Ekin Meroğlu wrote:
> Çözüm yolu ne derseniz, aynı kaynak paketten vim ve vim-gtk çıkması,

Böyle birşey mümkün değil maalesef. Eğer mümkün olsaydı bunu seve seve
yapacaktım.

Vim'i --enable-gui=gtk ile derlediğimizde kendini libgtk-x11'e linkliyor.
Orada gördüğümüz "gvim" "rvim" vs. de hepsi bir tek "vim" binarysine linkli.

Bir şekilde vim'i halledelim diyorum. Zira gerçekten kendine özel bir CD
yapmak isteyenlerin başı ağrıyor. Örneğin server.* componentindeki tüm
paketlerip koyup, editor olarak da vim seçen birinin boşuna +200MB GTK
bağımlılığı kurmasına gerek yok :) Olmadı, vim'den GTK'yı atalım, gvim'i
unutalım. Vim kullanan insanların çok azı GTK arayüzünü kullanıyor diye
tahmin ediyorum? Bence vim'in GTK'ya bağımlı *olmaması*, GTK desteği
vermemizden daha önemli.