[Gelistirici] Vim <-> Gtk2

Ekin Meroğlu ekin at pardus.org.tr
8 Haz 2008 Paz 01:14:04 EEST

Merhaba;

Saturday 07 June 2008 tarihinde, Eren Türkay şunları yazmıştı:

> Son vim commiti ile GTK'yı disable ettim. Şu anki vim'i alıp gvim şeklinde
> kopyaladım ve configure parametrelerini GTK ile çalışacak şekilde
> değiştirdim.

Bunu çok büyük bir gereklilik olmadığı durumlarda yapmıyoruz - yanlış
hatırlamıyorsam şu anda depoda sadece poppler/poppler-bindings bu şekilde
aynı source tarball'ini kullanan iki ayrı kaynak paket olarak bulunuyorlar,
bu da devel deposunu kilitleyen qt/poppler/... çemberini çözmek için zorunlu
oldu.

> gvim paketi GTK'ya linklenmiş vim binary'sini (vim-gtk) ve gerekli olan
> linkleri içeriyor sadece. Playground'da duruyor [0].
>
> Bu değişiklik ile minimal CD yapmak isteyenleri büyük bir dertten
> kurtardık. İsteyen gvim'i ayrı olarak yükleyebilir. Vim gibi minimal bir
> metin düzenleyicisini default olarak GTK arayüzü ile dağıtmak çok şey
> kaybettiriyor.

Tam da bu nedenle nano paketi system.base içinde. Bu tip paket replikaları
tahmin edildiğinden büyük maintainance yükü getiriyor, depoya gireli birkaç
ay olan poppler paketlerinde bile en az bir kere birinden birini güncellemeyi
unuttuk örneğin :-P

Kısaca, bence bu sorunun çözüm yolu bu değil, depoda bu tip - deyim yerindeyse
günü kurtaran - replikalara benden bir NACK.

Çözüm yolu ne derseniz, aynı kaynak paketten vim ve vim-gtk çıkması, bir
zamanlar konuştuğumuz gibi vim-gtk paketinin istendiğinde veya bağımlılıklar
bulun(a)madığında derlenmemesi/kurulmaması. Şu anda PiSi de bunu
desteklemiyor, sürüm telaşesi sonrasında oturup nasıl yapalım'ı konuşalım
bence.
--
İyi Çalışmalar;
Ekin Meroglu <ekin_at_pardus.org.tr>

... did i listen to pop music because i was miserable, or was i miserable
because i listened to pop music?... - rob [nick hornby / hi fi]