[Gelistirici] tasarım ve fikirler

Recep KIRMIZI rkirmizi at gmail.com
1 Haz 2008 Paz 21:47:08 EEST

Sunday 01 June 2008 Tarihinde 20:04:05 yazmıştı:

> Haminnemin en doğru ve rahat kullanabileceği tasarımı vitrin diye arkaya
> atmamak, haminnem için doğru olanı, piyasaya rağmen deneyebilmek benim
> bahsettiğim şey...

> Vallahi endüstriyel tasarım söz konusu olduğunda; "bence..." diye başlayan
> bir konuşma,

***Bence bir yerde tartışılmalı en azından fikirler beyan edilmeli. Orası
neresi olmalı?

Bence lafı burada yapılan tasarım iyidir kötüdür diye söylenmemiştir.
Tartışmaya açılsın fikirler beyan edilsin noktasında bence dendi. İyi hoş ne
güzel işler yapıyorsunuz ama lütfediniz, bırakınız bu konuda yüksek lisans,
doktora yapmamış birileri acep nasıl görüyor fikirlerini beyan etsinler. Biz
yaptıkmı en iyisini yaparız biz bu işin iyisini biliriz tavırları, emek
harcanan projenin birincil öncelik olarak gösterdiğiniz özgür yazılımın
felsefesi ile bence çakışıyor. (Umarım bence lafı burada da sorun yaratmaz.)
Ayrıca ortaya çıkarılan ürün tasarım değil de bir mühendislik ürünü demek
sanki biraz abes olur. Kaldı ki; ben ekonomi okuyorum, ama benim Türkiye'de
kendi alanında söz sahibi olan, her sözünün kitaplara sorgusuz girebileceği
varsayılan ekonomi hocam bir arkadaşımız ortaya bir fikir attığında onula
tartışabiliyor. Ben bilirim ben ederim bunu böyle ezberleyin diyip geçmiyor.
Tamam sizin derdiniz burada kimseye birşey öğretmek değil bunun da
farkındayım sadece işinizi yapıyorsunuz. Diyorsunuz ki yapılan şey
endüstriyel tasarım. Tasarım denilen şeyi nasıl olurda bu derece somuta
indirebiliyorsunuz onu da anlayabilmiş değilim. Eminim bu işle uğraşan
arkadaşlar alanların da çok profesyoneldir, pek kıymetlidir. Ama yüksek
lisans seviyesinde birilerinin çıkarttığı özgür yazılım ürününü
eleştirebilmek, değerlendirebilmek için illaki tasarımı yapanlarla aynı
eğitimi almış olmak mı gerekir? Zaten öyle olsa burada bunları yazmak yerine
işte bunu yaptım bende birde buna bakın derdim.

>içerik olarak da konuyla ilgili 15 dakika düşünülmüş ve
> canının ne istediğinden ötesini kapsamamış bir alana hakimse buna fikir
> denmez...

Bende bundan bahsediyorum. Şöyle bir beklentimi var yoksa? Her ildeki
kullanıcılar toplanıp simge seti üzerine bir hafta boyunca tartışacaklar ve
evet bu olmuş ya da olmamış yorumu mu yapılacak? Adam bakacak ve 15 dakika
değil. Anında yorumunu yapacak. Mevzu bu kadar basit.

> Ukalalık denir,
Ben olsam daha kibar birşeyler derdim. Benim yerime başkası olsa bu cümle
üzerine daha çirkin laflar ederdi. Ama kimse kimseyi bozmasın.

> ben de bunu ciddiye almam...
Bunu ciddiye almalısınız. Yazık, projenin kaybettiği kanın sebebi olarak bu
üslubu görüyorum. Gidenin yerine yenisi geliyor. Her gelen pırlanta gibidir
illaki, ama giden adam neden küsüp gidiyor ki?
> Bunu yapan oldu diye
> söylemiyorum, çizgiyi baştan somut çizmek adına söylüyorum yanlış
> anlaşılmasın.

Yanlış anlaşıldığı falan yoktur hocam. Bunu bence lafını ben söyledim. Benden
daha tecrübeli arkadaşlarım beni uyardılar bu konuyu kapat bir yere
ulaşamayacaksın emin ol dediler ama bu thread madem uzuyor bende konuşayım
dedim.

Hay hay tabiki öyle bir eleştiri de yaparız. Dediğim gibi menfaat yok sevgi
var. Ne gerekiyorsa yaparız elimizden geldiğince. Ama tekrar hatırlatayım,
burada ki mevzu milky değil, daha farklı birşeyler. Umarım bunun herkes
farkındadır. Bana dokunan kısmı özgürlük özgürlük diye bağıran bir toplulukta
kimsenin sesini çıkaramaması belirli birkaç kişinin sözünün üzerine herkesin
kendi kendine birşeyler söyleyebilirken, kimsenin ortaya birşey
söyleyememesi. Açsan baksan belkide şu anda kaç kişi irc'de yada jabber
üzerinden bu konu hakkında iyi ya da kötü eleştiri yapıyordur. Eleştiri
yapmak isteyen adama sen bu eleştiriyi yapacak çapta değilsin ukalalık etme.
Koyun gibi otur yerinde demek. HOŞ DEĞİL

> [...]
> milky diye bir ürün açılır, 0.4 sürümünde konqueror'daki zırt ikonu
> bulanık, anlaşılmaz, silik _____ (doldurun) denebilir... Bu bir
> eleştiridir, işler, ama bu da bu konunun bana göre sınırıdır...
>
> "ben renkleri beğenmedğim" diyen olursa "renkler de sana bayılmıyordu
> zaten" dışında bir de "ayna, ayna, çelik ayna" denilebilir... seviyeyi
> ilkokula bağlamak derdindeysek yapılabilecek olan odur... yok teknikse,
> amenna, ilk günden beri davul çalıyorum, her türlü görüş ve tespit yapılsın
> diye prematüre haliyle ortalığa salıyoruz zaten seti...

Herşey bir yana simge seti henüz tasarım aşamasındadır. Tamamlandığında
tulliana2 simge setininin kazandığı beğeniden daha fazlasını kazanacaktır. Bu
konuda çalışan arkadaşlara tekrar teşekkür ediyorum. Eksik olmayın.

Selamlar...
--
Recep KIRMIZI