[Gelistirici] tasarım ve fikirler

Erkan Tekman tekman at pardus.org.tr
1 Haz 2008 Paz 20:52:45 EEST

1 Haziran 2008 Pazar 20:04:05 tarihinde Koray Löker şunları yazmıştı:

> Haminnemin en doğru ve rahat kullanabileceği tasarımı vitrin diye arkaya
> atmamak, haminnem için doğru olanı, piyasaya rağmen deneyebilmek benim
> bahsettiğim şey...

Doğru, ama "Haminne için, Haminne'ye rağmen" haline de gelmemeli bu.

> Vallahi endüstriyel tasarım söz konusu olduğunda; "bence..." diye başlayan
> bir konuşma, içerik olarak da konuyla ilgili 15 dakika düşünülmüş ve
> canının ne istediğinden ötesini kapsamamış bir alana hakimse buna fikir
> denmez... Ukalalık denir, ben de bunu ciddiye almam... Bunu yapan oldu diye
> söylemiyorum, çizgiyi baştan somut çizmek adına söylüyorum yanlış
> anlaşılmasın.

Ne yazık ki kullanıcının bir ürün hakkındaki nihai kararı kimi zaman çok
duygusal bir zeminde ve belki çok daha kısa bir zamanda veriliyor. Ve bu tip
kararların bileşkesi ürünün pazar başarısını belirliyor. Sahipli yazılım
olsun, özgür yazılım olsun... Bu nedenle kullanıcı testleri çok önemli ve bu
nedenle kullanıcılara kulak vermek (bir yere kadar) gerekli.

ET