[Gelistirici] tasarım ve fikirler

Koray Löker loker at pardus.org.tr
2 Haz 2008 Pzt 06:43:53 EEST

On 01 Jun 2008 Sun 21:47:08 Recep KIRMIZI wrote:
> mühendislik ürünü demek sanki biraz abes olur. Kaldı ki; ben ekonomi
> okuyorum, ama benim Türkiye'de kendi alanında söz sahibi olan, her sözünün
> kitaplara sorgusuz girebileceği varsayılan ekonomi hocam bir arkadaşımız
> ortaya bir fikir attığında onula tartışabiliyor. Ben bilirim ben ederim

Örneği doğru yansıtacaksak, o hocanız ülke ekonomisinde döviz paritesinin bir
gösterge olarak nasıl hesaplanması gerektiğini anlatırken kapıyı açan bir
adaın "hocaaa, hocaaa bence en iyisi dolar, sen git dolar al" dediğini
düşünelim. "Bence bu ikon seti olmamış..." ya da İsmail'in blogunda adap
sınırlarını bilmeyen bazı acaip insanların yaptığı gibi "galiba yüksek alkol
düzeyiyle yapılmışlar" gibi eleştiriler daha çok o alana denk geliyor.

> Diyorsunuz ki yapılan şey endüstriyel tasarım. Tasarım denilen şeyi nasıl
> olurda bu derece somuta indirebiliyorsunuz onu da anlayabilmiş değilim.
Çünkü tasarım somut bir çalışma alanı ve disiplindir, zevk ve beğeni değildir.
Bir arabanın koltuğu ile bir işletim sisteminin simge seti arasında fark
yoktur. İkisi de önce işlevsellik temel alınarak tasarlanır sonra mümkün
mertebe tasarımın sunum ve biçiminde estetik farklılıklar yaratılmaya
çalışılır.

Biz de _aslında tam da istendiği gibi_ daha 0.1 sürümünde, emekleyen bir simge
setini herkesle paylaşıyoruz ki, "bilader, akkregator'da kaynağı tazele
simgesi ile tüm kaynakları tazele simgesi arasında o kadar az fark var ki,
kafam karışıyor" ya da "menüye girince simgeler küçücük kalmış görünmüyor" ya
ad "ağ aygıtı ikonu taskbarda kayboldu gitti, başka renk yapın da görünsün"

gibi eleştiriler alabilelim, çünkü nihayetinde insanız, 3 ya da 4 farklı
monitörle denesek de, bizce görünen, okunan bazı şeyler örneğin sizce
yeterinec açık ve seçik olmaz... Biz de bunları duyalım diyoruz zaten...

Bunun için ne diploma ne de başka bir şey soruyoruz, bir çift göz yeter
diyoruz.

Ama kusura bakmayın, oturup bir tasarımı baştan sona eleştirmek için bir çift
göz yetmez, azıcık da bilgi, birikim gerekir diyoruz...

> Bende bundan bahsediyorum. Şöyle bir beklentimi var yoksa? Her ildeki
> kullanıcılar toplanıp simge seti üzerine bir hafta boyunca tartışacaklar ve
> evet bu olmuş ya da olmamış yorumu mu yapılacak? Adam bakacak ve 15 dakika
> değil. Anında yorumunu yapacak. Mevzu bu kadar basit.

Yahu kullanıcı dediğin böyle yapar, burası kullanıcı listesi mi? Sözüm ona
Pardus'a katkıda bulunmaya çalışan insanlarla tartışmaya çalışıyoruz, evet
bir anlık tepkinizden daha derinlikli bir takım katkılar, girdiler
bekliyoruz, çok mu?

Forum açıp "eee beğendiniz mi?" deyip, gelen yanıtları beğenmemişiz gibi
davranılıyor, tam tersine geri dönüş, eleştiri, fikir almak istediğimiz bir
konuda, kızılay meydanında sergi açıp "alooo, hafız şunlara bir bakıversene,
nasıl olmuş" diye sokaktan adam çevirsek daha çok katkıda bulunulabilecek bir
konuda zahmet edip 15 dakika bile harcanmamasına bozuluyoruz.

Ayrıca, yük. lisans vb. konularını acaip noktalardan anlamaya gerek yok,
çalışan arkadaşlar sadece iş tecrübesi değil, bu konuda kendilerini
yetiştirmek için min. 4+2=6 yıllarını bu konuda kafa yorarak geçirmiştir,
keyfe keder değil, olayı her yönüyle değerlendirmeye çalışmaktadır, kaygıları
çok daha çeşitli ve farklıdır, o yaklaşımı sergilemelerine olanak tanıyın
diye yazdım.

Bugün ülkenin en başarılı tiyatro oyuncularından biri Genco Erkal'dır ve
kendisinin bir konservatuar ya da denklik diploması yoktur. Bir kişi de
kalkıp "Eee, Genco, bir de okulunu bitirseydin" dememiştir, demez de, çünkü
Genco Erkal bu işe en az herhangi başka bir tiyatrocu kadar, belki de daha
çok emek ve zaman ayırmıştır... Yani kimseden diploma beklediğimiz yok, ama
yıllarını harcamış bir insanın fikirlerine hakaret boyutlarına varan
saldırılar altında bu kadar hassaslaşmamıza da kimse şaşırmasın...

--
Koray Löker
<-/ Özgürlük için... http://www.pardus.org.tr /->