[Gelistirici] Milky ön tanımlı simge seti olacak mı?

işbaran isbaran at gmail.com
1 Haz 2008 Paz 01:30:35 EEST

> www.ozgurlukicin.com da şu anda anket desteği yok ne yazık ki. Eğer olsaydı
> bu işi bir anket ile topluluğa sorsanız güzel olurdu diyecektim, ama bu
> simge seti bence de görücüye çıkmaya hazır değil. Tamam zevk meselesidir
> falan ama bu thread uzasın madem millet görüşlerini söylesin. Emeğe saygı
> tamamdır; uğraşılmış edilmiş. Ama bence tulliana2 bundan çok daha güzel
> görünüyordu. Biraz basit düşünün Yeni kullanıcı ne çekirdeğe bakar ne gcc
> ye bakar simge setine bakar. "Bu çok güzel olmuş," ya da "Bu ne lan böyle"
> der geçer gider. Kendi çevrem ile alakalı konuşursam; en az şu anki
> [...]

Selam,
Pardus'un görsel çekiciliğini, görsel harikalığını bu kadar zaman sağlamış
olan ekibe çok teşekkür ederim, doğrusu bu simge setini eleştirmeden önce
onların zevkine çok güvendiğimi söylemek istedim.
Burda tartışmaktan ziyade, eksikleri mail atmak fikrine katılmıyorum doğrusu,
çünkü bu da svn deposundaki diğer uygulamalar gibi bir proje/uygulama
sayılır, bizler de yorumlarımızı esirgememeliyiz.
Şimdi bir kaç görüş:
Simgeler karmaşık olmadıkları için sevdim, bazen kde simgelerine bakıp bir
simgede bu kadar detaya inmek mantıksız değil mi diye düşünüyordum ..
Ama bir çok uygulamada simgeler neyi simgelediklerini bilmiyorlar. Uzun süre
kullandığım uygulamalarda bile bir simgeyi tıklamak için aramak zorunda
kalıyorum mesela. reload, irkick, trash, bookmark gibi simgeler gayet güzel
olmasına rağmen üçgen ve yuvarlaktan oluşan şeylerin ne olduğunu hala anlamış
değilim. Bir key_bindings'e, tasma'ya, locale'e bakıyorum bir de package_ ile
başlayan simgelere bakıyorum şaşıyorum.

Başka bir mevzu da tekerleği yeniden keşfetme olayına benziyor, neden ikide
bir sıfırdan simge seti yapıyoruz ? Tulliana nin eksikleri yok muydu?
Uğraşılıp çok güzel hale getirilemez miydi ? Ya da mesela koyu tonlarda bir
versiyonu yapılsaydı nasıl olurdu ? Hatta, yıllarca, binlerce insanın oyuyla
kde-look gibi sitelerde en üst sıralara tırmanmış gpl lisanslı simgeler
pardus için özelleştirilse sizce kde-look u ömründe duymamış insanlar nasıl
karşılardı bu mükemmel görünümü ? kde-look u bilenler bile ayakta alkışlamaz
mıydı ?

not: Israr ederseniz, yine de transparan üstüne siyah pardus yazılı kmenu
simgesi değiştiği için kullanmaya razıyım bu seti :D hardcode kötüdür, kötü
kalacaktır ( tulliana sana dedim tasma sen işit )

selamlar tekrar :)
iyi geceler.

--
İşbaran Akçayır
49BCD27C @ subkeys.pgp.net

15:45:12.771277 arp who-has baklava tell 192.168.7.2