[Gelistirici] [Pardus-kullanicilari] ET yanıt verir...

Ali Işıngör isingor at gmail.com
7 Tem 2008 Pzt 01:07:18 EEST

07 Temmuz 2008 Pazartesi 00:31 tarihinde Ali Işıngör <isingor at gmail.com>
yazmış:

> [...]
> Silber ile yapılan röportajda<http://behindubuntu.org/interviews/JaneSilber/>şöyle bir ifadeyle karşılaştım. Tam da son tartışmalarda Erkan'ın
> pozisyonuna denk düşen bir kelam etmiş Jane Silber.
>
> *Q- What do you think about the similitude with the Ubuntu logo found in
> various products (msn space, for example)? Did Canonical make any move with
> regard to potential logo infringement?*
>
> *A- We keep a close eye on the use of the Ubuntu logo, have taken action
> in some cases of clear logo infringement, and will continue to do so.*

Daha da ilginç bir muhabbet, Fransa'dan Jane Silber'a (ki kendisi Ubuntu'da
Shuttleworth'den sonra gelen kişidir <http://www.canonical.com/aboutus/team>)
Ubuntu-fr isimli bir organizasyon kurabilmek için izin isteyen ve bunun için
nasıl bir "marka kullanımı anlaşması" yapılması gerektiği sorusuna verdiği
cevapta<http://mlblog.osdir.com/linux.ubuntu.loco-contacts/2005-09/index.shtml>dönüyor.

Soru şöyle:

>For all these reasons, I ask you if it would be possible for the french
>team to have a trademark agreement that would allow it to create an
>organisation named Ubuntu-fr (which is in France really cheap and easy to
>do) and to use it for the points I described above.

Jane Silber'ın verdiği cevap, "Hayır, böyle bir şey olamaz..."dan başlayıp,
bu tür bir marka kullanımının yol açacağı hukuki, idari, mali ve ticari
sorunlar yumağını açıklayan; böyle bir yapıya izin verilebilmesi için Kaf
Dağı'nın arkasındaki Zümrüdanka kuşunun kıçındaki tüyün nasıl koparılması
gerektiğini anlatan son derece güzel bir metne dönüşmüş...

Kısacası, "marka hakları" Pardus'un icadı değil. Aklı başında her ciddi
kurumun ve  ürünün (bu bir özgür yazılım ürünü de olabilir) savunması
gereken, en önemli varlıklarından biridir marka ve marka değeri.

Pardus adının ve markasının öyle önüne gelen herkes tarafından *
"kullanılamaması"* gerektiğini düşünüyorum. Hele hele bu kişiler, üç vakit
öncesine kadar çeşitli özgür yazılımların warezlerini önce forum
sayfalarında, sonra kişisel bloglarında dağıtan kişilerse...

Ali