[Gelistirici] kernel

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
31 Oca 2008 Per 12:18:29 EET

Thu, 31 Jan 2008 01:26:11 +0200, "S.Çağlar Onur"
<caglar at pardus.org.tr> :

> Yazarın notu: Şahsi fikrim bir kernel seç ve orada kal duruşu yerine
> (ki burada .18'in hallice kararlı olduğunu ve uzunca bir süre
> desteklenecek olmasının eski seçimi yaparken etkili olduğunu
> unutmamak lazım) kararlı kernel sürümlerini olabildiğince yakın takip
> etmek, çıkan hataları upstream ile hızlıca paylaşmak, geri dönüşleri
> dağıtıma hızlıca uygulamak şeklinde.
Guncel cekirdek takip etme durumunda 2.6.24 -> .25 gibi gecisleri buyuk
gecisleri 2008.0 -> 2008.1 arasi yapmak bir yontem olabilir. Yani
2008.0 boyunca yeni cekirdek ailesine gecmeyip 2.6.24.x seklinde sabit
tutup, 2008.1'e gecerken 2.6.25.x'e gecilebilir ornegin.

2.6.18'i Redhat Enterprise daha iki sene maintain edecek demenden guc
alarak soyle bir oneri getirsem... Iki kernel paketi olsa, biri yeni
cekirdek, birinde de 2.6.18'i maintain etmeye devam etsek? Cok yeni
donanim kullanmiyorum ama kararlilik istiyorum diyenlere sunacak bir
2.6.18 alternatifi olsa boylece? Yeni surucu port etme, hata cozme gibi
bir islem olmaz; sadece RHEL'nin yamalari vs takip edilir. Oyle olunca
cok bir overhead getirmeyebilir (mi?)

                   Doruk