[Gelistirici] [paketler-commits] r39609 - playground/caglar/kernel/kernel/files

Erkan Tekman tekman at pardus.org.tr
30 Oca 2008 Çar 20:09:40 EET

30 Ocak 2008 Çarşamba 19:43:28 tarihinde S.Çağlar Onur şunları yazmıştı:
> 30 Oca 2008 Çar tarihinde, Koray Löker şunları yazmıştı:
>
> Analizine katılmıyorum, bu upstream ile halayın sonucu değil, bu bilakis
> dağıtımın politikasının sonucu. Eğer _her durumda stabilite_ diyen bir
> kullanıcı kitlemiz varsa adımız "Pardus Enterprise" olmalı süreçlerimiz de
> buna uygun hale getirilmeli v.s v.s v.s.

Ben de bu analize katılmıyorum: Kullanıcı kitlemiz "dün çalışan bugün de
çalışsın" diyor olabilir ve de Enterprise ile uzaktan ve dahi yakında hiçbir
ilgisi olmayabilir. Ürünün de Enterprise ile ilgisi olmayabilir. Şu anda
tahminen 50 bin kişi kullanıyor diyoruz Pardus'u, inşallah... Ama eğer 2008
sonunda tanıtım ve diğer çalışmalarımız başarılı olur da 200 bin kişi
kullanır, 2011'de de allahın izniyle bir milyonuncu kullanıcıyı eklersek hala
aynı şeyi söyler olacak mıyız? "Bugün böyle, yarına allah kerim, neler
çalışır neler çalışmaz belli olmaz" demek bu kadar mı kolay? O zaman nerede
özgür yazılım geliştirme ve üretim sürecinin üstünlüğü, sağda solda
bahsettiğimiz açık kaynak yoluyla elde ettiğimiz güvenlik, kararlılık ve
esneklik?

Bu dediğimiz şey, dağıtım politikasının değil, güncelleme ve test
politikamızın bir sonucu. Dağıtım politikamız, tam tersine, kestirilebilir ve
güvenilir bir işlevsellik ve tutarlılık hedefliyor; benim bildiğim kadarı
ile.

ET