[Gelistirici] [paketler-commits] r39664 - devel/applications/multimedia/dvgrab

Ekin Meroğlu ekin at pardus.org.tr
25 Oca 2008 Cum 16:16:29 EET

Merhaba;

Friday 25 January 2008 tarihinde, Koray Löker şunları yazmıştı:

> neyse, daha doğrusunun dep olmaması olduğunu düşündünüz madem iki deneyimli
> paketçi ve depo bekçisi kaldırayım dep'i, ama ikna olmadım, bu hatadan
> ilerde de yapabilirim ;)

Şöyle düşün, çekirdek paketi nvidia ve ati sürücüleri ile güzel güzel
çalışıyor, ama onlar olmasa da sorunsuz açılıyor, işini görüyor : bu çekirdek
paketinin nvidia sürücüsünü desteklemesi - nvidia'ya bağımlı değil, onsuz da
çalışıyor. O yüzden kernel'in runtime depleri arasında nvidia sürücüsü yok.

Ama sırf nvidia sürücüsü sistemde varsa çalışabilecek bir uygulama -
KDE-nvidia-control-panel diyelim (varsayalım)- bu paket olmadan çalışAMIyor :
bu durumda KDE-nvidia-control-panel için nvidia sürücüsü bir runtime dep.

Evet yan etki olarak kullanıcı KDE-nvidia-control-panel kurmaya çalıştığında
nvidia da kuruluyor, ama asıl kararı veren ugulamanın dep olarak yazdığımız
paket'e bağımlı (onsuz çalışamaz) mı olduğu, yoksa desteklediği (onunla
birlikte çalışabilir, hatta birlikte daha fazla feature sunarlar) mi. Birinci
durumda runtime dep gerekir, ikinci de gerekmez - kullanıcı istemezse o
özelliği kullanmayabilir.
--
İyi Çalışmalar;
Ekin Meroglu <ekin_at_pardus.org.tr>

... did i listen to pop music because i was miserable, or was i miserable
because i listened to pop music?... - rob [nick hornby / hi fi]