[Gelistirici] Sunucu için özel Pardus

Eren KOVANCI eren at parduslinux.org
16 Oca 2008 Çar 00:30:50 EET

16.01.2008 tarihinde Erkan Tekman <tekman at pardus.org.tr> yazmış:

> Tek sorun çıkarabilecek nokta isim değil, "TÜBİTAK'ın tescilli marka ve
> işaretlerinin kullanılması ya da bu marka ve işaretleri andıracak isim,
> kelime, marka ve işaretlerin bulunması"ndan başlayıp uzayıp gidebilecek
> bir
> durum söz konusu. Biz Pardus Marka Politikası'nı olabildiğince liberal bir
> çizgide tutmaya çalışırken bazılarının sorumsuzca ve hatta sui niyetli
> hareketleri yüzünden "iyi diyorsun da, bak burada da neler yapıyor sizin
> adamlar" soruları ile muhatap kalma tehlikesi ile burun burunayız.

Bu sebeple isim değişti ve logo kaldırıldı. O projenin amacı Pardus'a zarar
vermek değil. İyi niyetle ortaya bir şeyler koymak, katkı yapmak. Pardus
kaynak kodları açık bir dağıtım. Bu sebeple Pardus'u temel alan bir dağıtım
çıkartmak suç olmasa gerek.

Pardus, Türkiye'de hayat bulmuş en büyük ve en ciddi özgür yazılım projesi.
> Sırf bu nedenle duruşunun da çok ciddi ve kimi zamanlarda sıkı olacağını
> tahmin edebilmeniz gerekli. Bunu sırf sana değil, web geliştiricisi olarak
> yer aldığın pek çok projeye de söylüyorum. Sorumsuz davranışlarınızın
> olası
> sonuçlarını tartmamanız pek acı.

Haklısınız ama ben üstüme düşeni yaptığıma inanıyorum. Bana geliştirici ya
da gönüllü birisi benim şöyle bir fikrim var ama sitesini yapacak adam
bulamıyorum, sen yapar mısın dediğinde benim yok kardeşim ben o siteyi
yapamam deme gibi bir lüksüm yok. Eğer o proje yolundan çıkarsa ve
istemediğim bir hal alırsa ilk önce projeyi rayına oturtmak için mücadele
ediyorum eğer başarılı olamazsam projeden ayrılıyorum.

Başka ciddi Linux markaları bu tip olaylarla avukatları aracılığı ile
> ilgileniyorlar. Biz buna gerek olmasın diye çabalıyoruz. Lütfen siz de
> bize
> yardımcı olun, aynı şeyleri tekrar tekrar tekrar tekrar konuşmak zorunda
> kalmayalım...

Benim adresimde sizlerde var telefonumda var. Eğer yasalara aykırı davranıp
bir suç işlediysem ya da buna iştirak ettiysem dava açabilirsiniz. Adaletin
kestiği parmak acımaz. Zaten yapılan olumlu görüşler sonucunda olası
dağıtımın ismi değişti ve logo kalktı. Yani kimse olayın büyümesini
istemiyor.

Birde yer almadığım korsan faaliyetler yüzünden suçlanmak benim hoşuma
gitmiyor. Her projenin sitesini ben yapmıyorum. Ben kendi yaptıklarımdan
sorumluyum. Bu sorumluluğunda bilincindeyim.