[Gelistirici] Sunucu için özel Pardus

Erkan Tekman tekman at pardus.org.tr
16 Oca 2008 Çar 00:15:18 EET

15 Ocak 2008 Salı 23:23:11 tarihinde Eren KOVANCI şunları yazmıştı:
> AV. Pardus olayını tam olarak bilmiyorum. Forumdan takip ettiğim kadarıyla
> yasa dışı içerik kullanılmış. Anadolu Parsı projesinde ise yasa dışı olan
> tek durum Pardus isminin kullanılması. Bu sorunda isim değişikliği ile
> ortadan kalktı.

Tek sorun çıkarabilecek nokta isim değil, "TÜBİTAK'ın tescilli marka ve
işaretlerinin kullanılması ya da bu marka ve işaretleri andıracak isim,
kelime, marka ve işaretlerin bulunması"ndan başlayıp uzayıp gidebilecek bir
durum söz konusu. Biz Pardus Marka Politikası'nı olabildiğince liberal bir
çizgide tutmaya çalışırken bazılarının sorumsuzca ve hatta sui niyetli
hareketleri yüzünden "iyi diyorsun da, bak burada da neler yapıyor sizin
adamlar" soruları ile muhatap kalma tehlikesi ile burun burunayız.

Pardus, Türkiye'de hayat bulmuş en büyük ve en ciddi özgür yazılım projesi.
Sırf bu nedenle duruşunun da çok ciddi ve kimi zamanlarda sıkı olacağını
tahmin edebilmeniz gerekli. Bunu sırf sana değil, web geliştiricisi olarak
yer aldığın pek çok projeye de söylüyorum. Sorumsuz davranışlarınızın olası
sonuçlarını tartmamanız pek acı.

Başka ciddi Linux markaları bu tip olaylarla avukatları aracılığı ile
ilgileniyorlar. Biz buna gerek olmasın diye çabalıyoruz. Lütfen siz de bize
yardımcı olun, aynı şeyleri tekrar tekrar tekrar tekrar konuşmak zorunda
kalmayalım...

ET