[Gelistirici] Sunucu için özel Pardus

Eren KOVANCI eren at parduslinux.org
15 Oca 2008 Sal 23:23:11 EET

15.01.2008 tarihinde Koray Löker <loker at pardus.org.tr> yazmış:

> bir
> listeden
>
> Bir yıldan fazla zamandır geliştirici ortamında olmana rağmen belirli
> hassasiyetlerimizi anlayamamış olup da kalkıp Pardus-* ismiyle bir dağıtım
> çıkartılması konusunda olası itirazlar konusunda sessiz kalıp sonra
> da "elçiyim ben" diye kendini mazlum yerine koyman çok çirkin bir tavır.

Ben böyle bir tavır içerisinde değilim. Bu konuda elçiyim. Pardus üzerine
proje geliştirenler tıpkı Uğur Çetin gibi bana gelip sitemizi yapar mısın
diyor bende hiç kimseyi kırmadan elimden geleni yapıyorum. Bu projelerin
çoğunda asıl işim web tasarım olduğu için sadece projenin web sitesi ile
ilgileniyorum. Bu durumda projenin sitesi haricindeki eleştirilerin direk
beni hedef alarak yapılması sizce doğru mu?

O sitenin ve projenin isminin *acilen* değiştirilmesini, madem elçilik
> yapıyorsun, sana hitaben yazıyorum. O küskünlük mesajını nerede
> istiyorsanız
> yayınlayın ve fakat Pardus Server isminin yaygınlaşmasına yol açan sitenin
> yayınına derhal son verin! Başka bir adresten Pardus tabanlı sunucu
> yapacağız
> ancak mevcut şartlarda böyle böyle durumlar oluyor diye ne istiyorsanız
> yazın.

Zaten değiştirildi. Alt alan adı da değiştirilecek. (Siz mesaj attığınızda
değişiklik yapılmıştı) Küskünlük mesajını ben değil Yaman yazmış. Hem elçi
olduğumu kabul ediyorsunuz hemde buna uymayacak şekilde davranıyorsunuz.

Daha bir taşın üstüne taş koymadan, anadolunun güzel deyimlerinden kullanmak
> yerinde olursa, doğmamış bebeğe don biçercesine hemen allı güllü bir proje
> yapısını ortaya atıyorsunuz. Altının boş, üstünün de nahoş olduğunu
> duyunca
> da hemen polemiğe girişiyorsunuz.

Ben herhangi bir polemiğe girmedim. Var olan durumu ilettim. O projede yer
alan isimlerin daha önceki katkılarını inceleyebilirsiniz. Hadi bana
saygınız yok onu anladım da ya diğerlerine?

Senin içinde olduğun nice proje ve yapının Pardus'la ya da başka proje ve
> gruplarla yaşadığı kronik bir sorun olarak gördüğüm bu tavrı artık
> gerçekten
> katlanılmaz buluyorum. Bu eleştirileri kaldıramıyorsan bu tartışmalara
> girmemen gerekiyor, küserimle, giderimle olmaz bu işler...

Benim içinde yer aldığım bir proje Pardus ile bir sorun yaşamadı. Bunun tam
aksini yapıp özellikle Özgürlük İçin sitesini destekledik. Var olan
projeleri kapattık. Hatta Pardus ile ilgili 2 alan adını bir başkası
almıştı, ben o arkadaşlardan rica ettim ve alan adlarını Özgürlük İçin
sitesine yönlendirdiler. Akın bunun şahididir.

Her gün onlarca mesaj gelen bilgi _at_ pardus adresine gelen sorular ve
> [...]
> uygun
> sonuçlar çıkarıyor ve listelere, forumlara ulaşarak burada ortamın bir
> parçası oluyorlar.
>
> Bu sürece kültür denir. Pardus'un da bir kültürü oluşuyor ve bu kültür
> küsüp
> gidenlere değil iş yapanlara değer veriyor. Geliştiriciler (Tübitak'tan
> olsun
> ya da olmasınlar) katkı sunmak isteyenlerin anne/babaları değil, bir
> borçları
> da yok. Ağlayarak sonuç elde edilmesi bu bağlamda imkansız!

Bende projede yer alan diğerleri de ağlamıyor. Böyle bir şey yaptıklarını
söylüyorlar, gelin direk destek olun diyende yok. Fikir ve öneri almak için
bu konu başlığı açıldı, tartışma yaratmak için değil.

Elçiliğini yaptığın projenin (sadece web sorumlusu olmanın bir anlamı da
> yok)
> bir parçası olarak bu hassasiyetleri av.pardus'un yarattığı sorunları
> bilen
> bir insan olarak yansıtman gerekiyordu ve yansıtmadın. Bu yüzden sert
> eleştirilere maruz kaldın. Ardından da daha önce benzerlerine tanıklık
> ettiğimiz bir "Pardus'u destekledik de hata mı ettik" ağlamasına bizleri
> maruz bıraktın.

AV. Pardus olayını tam olarak bilmiyorum. Forumdan takip ettiğim kadarıyla
yasa dışı içerik kullanılmış. Anadolu Parsı projesinde ise yasa dışı olan
tek durum Pardus isminin kullanılması. Bu sorunda isim değişikliği ile
ortadan kalktı.

Yasa dışı içeriğe ne kadar karşı olduğumu eminim bir çok arkadaş biliyordur.
O yasa dışı içeriği kullanan arkadaşı şiddetle eleştirdiğim halde sanki onu
savunuyormuşum gibi davranılması hiç hoş değil.

Bu, aktarmaya ve biriktirmeye çalıştığımız, herkesin bir ucundan tuttuğu
> kültürün bir parçası mı yoksa ilkokul çocuklarına yakışan bir üslup mu
> diye
> kendine sormanı diler ve hatırlatırım, o sitenin adresini değiştirin,
> insanların bir Pardus Server olacak ve bunu siz yapacaksınız diye anlaması
> bu
> projenin marka politikasına da, özgür yazılım süreçlerinin etik
> değerlerine
> de, kültürümüze de aykırı...

İsim daha önce dediğim gibi değişti.

Ha bu diyarı beğenmediyseniz de, bizim kimseyi afaroz etmeye ihtiyacımız
> yok...

Ortada bir proje var, geliştiricileri de belli. Ben rica üzerine bir isteği
yerine getirdim. Ortada direk olarak beni ilgilendiren bir durum olmadığı
halde eleştiriler direk şahsıma yapılıyor.

Düzgün bir üslup ile (İsmail'in yaptığı gibi) Pardus isminin bu projede
kullanılması sakıncalıdır, ismi değiştirmeniz gerekiyor denseydi daha güzel
olmaz mıydı?

Lütfen kendinizi benim yerime koyup öyle bir değerlendirme yapın ve
yazdıklarınızı bir gözden geçirin.

Artık konu gereksiz bir hal aldı. Eğer benimle kişisel olarak tartışmak
istiyorsanız e-posta adresim belli. Her türlü eleştiriye (hakarete değil)
açığım. Benim bu konuda bir görüşüm var diyene de bugüne kadar herhangi bir
tepkim olmadı.