[Gelistirici] Sunucu için özel Pardus

Koray Löker loker at pardus.org.tr
15 Oca 2008 Sal 22:37:45 EET

On 15 Jan 2008 Tue 22:03:05 Eren KOVANCI wrote:
> http://pardusserver.drupalsite.org
>
> Kaçak ya da yasa dışı bir iş yapan yok. Pardus'a katkı yapmak isteyen bir
> grubun isteği doğrultusunda durumu bildiren bir mesaj attım diye listeden
> atacaksanız atabilirsiniz.

Bir yıldan fazla zamandır geliştirici ortamında olmana rağmen belirli
hassasiyetlerimizi anlayamamış olup da kalkıp Pardus-* ismiyle bir dağıtım
çıkartılması konusunda olası itirazlar konusunda sessiz kalıp sonra
da "elçiyim ben" diye kendini mazlum yerine koyman çok çirkin bir tavır.

O sitenin ve projenin isminin *acilen* değiştirilmesini, madem elçilik
yapıyorsun, sana hitaben yazıyorum. O küskünlük mesajını nerede istiyorsanız
yayınlayın ve fakat Pardus Server isminin yaygınlaşmasına yol açan sitenin
yayınına derhal son verin! Başka bir adresten Pardus tabanlı sunucu yapacağız
ancak mevcut şartlarda böyle böyle durumlar oluyor diye ne istiyorsanız
yazın.

Daha bir taşın üstüne taş koymadan, anadolunun güzel deyimlerinden kullanmak
yerinde olursa, doğmamış bebeğe don biçercesine hemen allı güllü bir proje
yapısını ortaya atıyorsunuz. Altının boş, üstünün de nahoş olduğunu duyunca
da hemen polemiğe girişiyorsunuz.

Senin içinde olduğun nice proje ve yapının Pardus'la ya da başka proje ve
gruplarla yaşadığı kronik bir sorun olarak gördüğüm bu tavrı artık gerçekten
katlanılmaz buluyorum. Bu eleştirileri kaldıramıyorsan bu tartışmalara
girmemen gerekiyor, küserimle, giderimle olmaz bu işler...

Her gün onlarca mesaj gelen bilgi _at_ pardus adresine gelen sorular ve
öneriler içinde yaptığınıza benzeyen işler yer alıyor ve bu son projede
olduğu gibi düşünülmeden, soruşturulmadan atılmış adımlar sert bir şekilde
eleştiri görüyor.

Biliyor musun, çoğunlukla ne yapıyorlar?

Bir çoğu bu eleştirilerin nedenlerine ilişkin tartışmalardan kendilerine uygun
sonuçlar çıkarıyor ve listelere, forumlara ulaşarak burada ortamın bir
parçası oluyorlar.

Bu sürece kültür denir. Pardus'un da bir kültürü oluşuyor ve bu kültür küsüp
gidenlere değil iş yapanlara değer veriyor. Geliştiriciler (Tübitak'tan olsun
ya da olmasınlar) katkı sunmak isteyenlerin anne/babaları değil, bir borçları
da yok. Ağlayarak sonuç elde edilmesi bu bağlamda imkansız!

Elçiliğini yaptığın projenin (sadece web sorumlusu olmanın bir anlamı da yok)
bir parçası olarak bu hassasiyetleri av.pardus'un yarattığı sorunları bilen
bir insan olarak yansıtman gerekiyordu ve yansıtmadın. Bu yüzden sert
eleştirilere maruz kaldın. Ardından da daha önce benzerlerine tanıklık
ettiğimiz bir "Pardus'u destekledik de hata mı ettik" ağlamasına bizleri
maruz bıraktın.

Bu, aktarmaya ve biriktirmeye çalıştığımız, herkesin bir ucundan tuttuğu
kültürün bir parçası mı yoksa ilkokul çocuklarına yakışan bir üslup mu diye
kendine sormanı diler ve hatırlatırım, o sitenin adresini değiştirin,
insanların bir Pardus Server olacak ve bunu siz yapacaksınız diye anlaması bu
projenin marka politikasına da, özgür yazılım süreçlerinin etik değerlerine
de, kültürümüze de aykırı...

Ha bu diyarı beğenmediyseniz de, bizim kimseyi afaroz etmeye ihtiyacımız
yok...

--
Koray Löker
<-/ Özgürlük için... http://www.pardus.org.tr /->