[Gelistirici] Sunucu için özel Pardus

Murat Şenel muratasenel at gmail.com
15 Oca 2008 Sal 16:55:56 EET

15.01.2008 tarihinde Eren KOVANCI <eren at parduslinux.org> yazmış:

> Ön tanımlı olarak şu sunucuların/uygulamaların yer aldığı Pardus Serverdiye ayrı bir dağıtım nasıl karşılanır?
>
> Apache Web Server (mod_php, mod_python v.b.), Bind, MySQL Server, PostFix,
> vsFTP, OpenSSH, EjabberD, WebMin, PhpMyAdmin, MySQL Administrator v.b.
>
> Masaüstü ortamı içinde Enlightenment<http://tr.wikipedia.org/wiki/Enlightenment>kullanan bir dağıtım.
>
> * Pardus isminin kullanımı için izin almak şart. İzinden çok Pardus
> geliştiricilerinin bu dağıtıma nasıl bakacağı önemli.
>
> Olumlu ya da olumsuz görüşlerinizi nedenleri ile birlikte yazarsanız çok
> [...]

Başka bir masaüstü kullanarak bu işin yapılabileceğini hiç sanmıyorum
açıkçası. Eğer E masaüstünü kullanacaksınız, EFL ile server uygulamaları
için gerekli araçları yazabilecek misiniz?
Ayrıca, Pardus Server diye bir isim bence hoş değil. Eğer Pardus Server bir
şey olacaksa, bu Pardus çekirdek ekibi tarafından yapılmalı ve bu isim
Pardus çekirdek eikibi tarafından doğrudan geliştirilen bir dağıtımın adı
olmalı. Ama, mesela Pardus tabanlı Zardus Server gibi bir şey yaparsanız
bunun problem olacağını sanmam.

*** Bu proje ile web sitesini hazırlamak dışında bir ilgim yok. Böyle bir
> şeyi düşünen arkadaşların bir nevi elçici olarak yazıyorum. Elçiye zeval
> olmaz.

Sevgili Eren, lütfen yanlış anlama ama dediğin gibi sadece web işlerine
bakıyorsan, bu server sürümü işine girişecek olan esas geliştiricilerin
moderatöre başvurup bu listeye yazma erişimine sahip olmaları, onlar
açısından işleri daha kolaylaştıracaktır. Yoksa sadece web işleri ile
ilgilenen bir kişinin elçilik yapması ile olacak bir iş değil bu, sen de
takdir edersin.

--
Software is like sex. It's better when it's free.   -- Linus Torvalds