[Gelistirici] Sunucu için özel Pardus

Eren KOVANCI eren at parduslinux.org
15 Oca 2008 Sal 18:31:43 EET

15.01.2008 tarihinde Murat Şenel <muratasenel at gmail.com> yazmış:

> Başka bir masaüstü kullanarak bu işin yapılabileceğini hiç sanmıyorum
> açıkçası. Eğer E masaüstünü kullanacaksınız, EFL ile server uygulamaları
> için gerekli araçları yazabilecek misiniz?

Kesin bir bilgim olmamakla birlikte, yeterli bilgi ve beceri olmadan böyle
bir adımın atılamayacağını düşünüyorum.

Ayrıca, Pardus Server diye bir isim bence hoş değil. Eğer Pardus Server bir
> şey olacaksa, bu Pardus çekirdek ekibi tarafından yapılmalı ve bu isim
> Pardus çekirdek eikibi tarafından doğrudan geliştirilen bir dağıtımın adı
> olmalı. Ama, mesela Pardus tabanlı Zardus Server gibi bir şey yaparsanız
> bunun problem olacağını sanmam.

İsim burada önemli değil. Geliştirici/Katkıcı ekibin düşüncesi ve görüşleri
öğrenilmek isteniyor.

*** Bu proje ile web sitesini hazırlamak dışında bir ilgim yok. Böyle bir

> Sevgili Eren, lütfen yanlış anlama ama dediğin gibi sadece web işlerine
> bakıyorsan, bu server sürümü işine girişecek olan esas geliştiricilerin
> moderatöre başvurup bu listeye yazma erişimine sahip olmaları, onlar
> açısından işleri daha kolaylaştıracaktır. Yoksa sadece web işleri ile
> ilgilenen bir kişinin elçilik yapması ile olacak bir iş değil bu, sen de
> takdir edersin.

Merak etme Murat yanlış anlamam. Zaten sana %100 katılıyorum.

Daha proje başlamadan benden bir kamuoyu yoklaması yapmam rica edildi. Böyle
bir dağıtıma sıcak bakılır mı, destek olunur mu, av. Pardus dağıtımında
yaşanan sıkıntılar bu dağıtıma da yansır mı, Enlightenment masaüstü ortamına
nasıl bakılıyor gibi görüşler öğrenilmek isteniyor. Hazırlanmak istenen
dağıtımın geliştiricileri bir nevi geliştirici topluluğunun bu yöndeki
görüşlerini öğrenmek istiyor.

Şu an bildiğim kadarıyla ismi konulmamış bir test sürümü üzerinde
çalışıyorlar. Yakında isimsiz olarak yansılara gönderilince denemenizi ve bu
yönde fikir belirtmenizi "geliştiricileri bizzat" rica edeceklerdir.

Net olarak bunu yapmalarına gerek yok, buna ihtiyaç yok ya da zaten böyle
bir çalışma var diyen biri var mı?

Görüş ve fikirlerini beyan edenlere teşekkür ederim.