[Gelistirici] pisi history

Gökçen Eraslan gokcen at pardus.org.tr
7 Oca 2008 Pzt 22:08:24 EET

Monday 07 January 2008 Tarihinde Gürer dedi ki:

> [...]
> medyadan sistem yedekleme/klonlama vb gibi bir sürü özelliği zaten
> destekliyor.
>
> pisi history çok faydalı bişi, çünkü hata durumlarında son yapılan
> değişiklikleri kolayca görebilmeyi sağlıyor. Snapshot da faydalı, çünkü
> mesela bir paket güncelleme yaptık, diyelim 10 paket update oldu ve
> sistemde bişi çalışmamaya başladı, sorunu buluna kadar acil bi çözüm olarak
> hemen bi önceki snapshot'a geri dön denebilir, elle paketleri indirmeye
> çalışıp sorun yaşamaktan daha iyi bir yol. Ama bu snapshot dediğim gibi
> backup yazılımının işlevini üstlenmemeli.

Biraz ütopik olabilir ama, bu istenilen adıma geri dönmesi mevzusunda, "git
bisect" benzeri bir yöntem kullanılabilir. Yani, sistemin kararlı olduğu ve
kararsız olduğu zamanlar işaretlenip, binary search benzeri bir yöntemle,
pisi ile yapılan hangi işlemin kararlılığı bozduğu saptanabilir.