[Gelistirici] Geliştirici vs. Katkıcı

Eren KOVANCI eren at parduslinux.org
5 Şub 2008 Sal 23:55:25 EET

> [...]
> önce sana bu konuda yaptığım eleştiriler ışığında bir tekrar yapayım:
>
> *pardus*.* biçimine uyan bir alan adı alıp henüz bir taşı, bir diğerinin
> üzerine koymamışken türlü çeşit sıfatla ismini bu sitede yayınlamaya
> "proje
> gözüyle" bakan bir yaklaşımın var, bu konuda yapılan eleştirilere de
> teşekkür
> ettiğine defalarca tanık oldum, ama üslubunda ve eylemlerinde bir
> değişiklik
> gördüm dersem yalan olur... Herhangi bir somut örnek üzerinden

Ben kendimi bu kitle arasına sokmuyorum. Paketçi olmak gibi bir amacım
olmadığını daha önce söylemiştim. Eğer siteleri tartışacaksak bu konu uzar
gider. Özgürlük İçin o sitelerde çalışan insanların bir ürünü.

Eğer bir taşı bir diğerinin üzerine koymadığımızı ya da direk koymadığımı
düşünüyorsanız bu beni gerçekten üzer. Kişisel olarak uzatmak istemiyorum
ancak katkı yapmanın sadece paket yapmakla eş değer olmadığını siz benden
daha iyi biliyorsunuz.

Bir önceki uzun mesajımda yazdığım maddelere bakıp da, bu kiteledeki
> [...]
> insalar!" Bunu Pardus öğretemez, kimse öğretemez, çünkü bu kendi kendine
> öğrenilir. Ben ilk linux dağıtımımla internete bağlanmaya çalışırken
> lisedeydim ve pppd'yi çalıştırmak için /etc/ppp.conf dosyasına ISP
> ayarlarını
> elle yazman gerekiyordu... Henüz internete bağlanamamış bir bilgisayardan
> ve
> bugünkü kadar geniş belgelendirme ve hatta arama olanaklarının olmadığı
> bir
> ortamdan bahsediyorum. Sora, sora öğrendim... Doğru soruları sordukça
> ilerlediğimin altını çizmemin gereği var mı?

Yazdıklarınıza katılmakla beraber genel bir durumdan bahsettiğimi tekrar
söylemek istiyorum.

Kendini geliştirmek isteyen, hatalarını görmekten korkmaz... Hatalarını
> tartışmaz, durumu tartışır... Ben hala adım atamadığını düşündüğüm
> insanların
> hatalarının çoğunlukla kahvehane geyiğinden çıkamamaları olduğunu
> düşünüyorum.
>
> Bak bu gece ikinci kere uzun bir mesaj yazıyorum, ikisi de depoda bir tane
> bile paketi olmayan bir gönüllünün, somut hiç bir şey sormadan
> yardım "dilendiği" bir duruma gösterdiğim sabrın sonucu... Doğru soruları
> soranlarsa, daha benimle muhatap olmadan önceki yazdıklarıma internetten
> ulaşabiliyor!

Ben yardım dilenmiyorum, sadece bir öneri getirdim. Lütfen öneri üzerinde
tartışalım. Burada mesele ben değilim. Her yazdığım mesajda mesele bana
dönecekse ben artık listeye mesaj atmayayım. Sanırım en iyisi bu olacak.

Kolay gelsin.