[Gelistirici] Geliştirici vs. Katkıcı

Koray Löker loker at pardus.org.tr
5 Şub 2008 Sal 23:46:03 EET

On 05 Feb 2008 Tue 23:35:48 Eren KOVANCI wrote:
> Tartışma ne boyutta giderse gitsin bir çözüm üretilmeli. Paket yapmak için
> uğraşan, çaba harcayan ama başarılı olamayan bir kitle var. Sizinde

Çünkü bu kitle, (ne boyutta olduğunu da merak etmiyor değilim) geliştirici
olmanın gerekleri konusunda yeterince çalışkan değil...

Tabii ki işleri kolaylaştıracağız, ama hiç çaba harcamadan öğrenilecek hale
getirilebilecek bir iş olmadığı da çok açık... Pardus ya da GNU/Linux'a özgü
bir durum da değil bu...

Ne anlamda çalışkan değil, bu kitlenin içine kendini koyuyorsan eğer, daha
önce sana bu konuda yaptığım eleştiriler ışığında bir tekrar yapayım:

*pardus*.* biçimine uyan bir alan adı alıp henüz bir taşı, bir diğerinin
üzerine koymamışken türlü çeşit sıfatla ismini bu sitede yayınlamaya "proje
gözüyle" bakan bir yaklaşımın var, bu konuda yapılan eleştirilere de teşekkür
ettiğine defalarca tanık oldum, ama üslubunda ve eylemlerinde bir değişiklik
gördüm dersem yalan olur... Herhangi bir somut örnek üzerinden söylemiyorum,
yaklaşım meselesi...

Bir önceki uzun mesajımda yazdığım maddelere bakıp da, bu kiteledeki
insanların ortak özelliklerini anlayabildiğin ölçüde, hangi maddede
zorlanabileceklerini düşünüyorsun? Somut olarak tartışalım... Ben orada
hakkaniyetle paketçi olmaktan bahsederken, ben paketçinin zeki, çevik ve
ahlahklı olanını severim yaklaşımı sergilemiyorum ki... Mesele benim neyi
sevdiğim değil...

Paketçi olmak ne demektir? Bu soruya verilen ve yaklaşım içeren bir yanıtı
olan insanların, api belgesindeki durumlara ve depoda yapmayı düşündükleri
uygulamaya benzer bir işleyişi olan uygulamaların paketlerine bakarak
yollarını bulabileceklerini düşünüyorum.

Yetmiyor diyorsan, demek ki GNU/Linux deneyimi konusunda önemli eksikler var
derim.. Bunun daha açık bir söylenişi de şudur: "Oturup Linux öğrensin o
insalar!" Bunu Pardus öğretemez, kimse öğretemez, çünkü bu kendi kendine
öğrenilir. Ben ilk linux dağıtımımla internete bağlanmaya çalışırken
lisedeydim ve pppd'yi çalıştırmak için /etc/ppp.conf dosyasına ISP ayarlarını
elle yazman gerekiyordu... Henüz internete bağlanamamış bir bilgisayardan ve
bugünkü kadar geniş belgelendirme ve hatta arama olanaklarının olmadığı bir
ortamdan bahsediyorum. Sora, sora öğrendim... Doğru soruları sordukça
ilerlediğimin altını çizmemin gereği var mı?

Kendini geliştirmek isteyen, hatalarını görmekten korkmaz... Hatalarını
tartışmaz, durumu tartışır... Ben hala adım atamadığını düşündüğüm insanların
hatalarının çoğunlukla kahvehane geyiğinden çıkamamaları olduğunu
düşünüyorum.

Bak bu gece ikinci kere uzun bir mesaj yazıyorum, ikisi de depoda bir tane
bile paketi olmayan bir gönüllünün, somut hiç bir şey sormadan
yardım "dilendiği" bir duruma gösterdiğim sabrın sonucu... Doğru soruları
soranlarsa, daha benimle muhatap olmadan önceki yazdıklarıma internetten
ulaşabiliyor!

--
Koray Löker
<-/ Özgürlük için... http://www.pardus.org.tr /->