[Gelistirici] Geliştirici vs. Katkıcı

Eren KOVANCI eren at parduslinux.org
5 Şub 2008 Sal 21:44:36 EET

Pisi paketi yapmak için 1-2 sayfayı --geçen-- bir doküman olsa eminim
paketçi sayısı artardı. Şu an mevcut bulunan dokümanlar bence yetersiz.
Anlasam ben yapardım ama zor zar ancak kendi ihtiyaçlarım için paket
yapabiliyorum. Belge yazmam imkansız.

Uğur ve Murat'ın (meren) 2 ayrı Pisi dokümanı var ama onları okumakla
paketçi olunmaz. Örneğin geçen forumlarda Python bilen ve hatta Python
kitabı yazan bir arkadaş Pisi paketi yapamadığından ve yeteri kadar destek
alamadığından şikayetçiydi. Python kitabı yazabilecek düzeyde birisi
herhalde Python yönünden paket yaparken sorun yaşamaz. Ama ya gerisini nasıl
halledecek?

Benim kardeşimde basit düzeyde programlama ile uğraşıyor. Aynı zamanda
Pardus da kullandığı için paket yapması konusunda kendisini teşvik ettim.
Yaklaşık 2 hafta uğraştı ancak yapıyı çözemediği için bıraktı. Mevcut
belgeleri ya anlayamadı ya da belgeler yetersiz kaldı. (Kendisi okul
birincisi, İngilizcesi çok iyi, çok zeki ve üstün zekalı sınıfına girmesine
karşın paket yapmayı başaramadı)

Eğer paketçi ihtiyacı varsa bence bu yönde belge hazırlanmalı. Biliyorum
herkesin işi başından aşkın ama bu önemli bir eksik olduğundan bu işe önem
verilmeli. Proje başladığından beri takip eden ve dışarıdan biri olarak ilk
aklıma gelen sorunları kısaca özetledim. Gerisine topluluk ve geliştiriciler
karar verecek.

Biraz ana konudan sapmış gibi olduk, bu nedenle konuyu açan arkadaştan özür
dilerim.

Saygılar, sevgiler ve kolay gelsin.